В режим на шофиране на метан моделът изразходва 3,4-3,6 кг газ на 100 км при цикъл WLTP
Skoda представя новото поколение на модела Octavia G-Tec, задвижвана от сгъстен природен газ и бензин. Основната новина е, че двугоривната Octavia вече е на разположение на клиентите под формата не само като комби, но и като лифтбек. Силовият агрегат на новия модел мигрира от сравнително свежия предшественик, който излезе на пазара през есента на 2018 г. Четирицилиндровият 1,5 бензинов турбо двигател генерира същите 130 к.с. и 200 Нм, а въртящият момент се предава към предния мост чрез седемстепенна DSG трансмисия. Както и преди, Octavia G-Tec отделя с 25% по-малко CO2 от своя бензинов аналог .
В режим на шофиране на метан Skoda Octavia G-Tec изразходва 3,4-3,6 кг газ на 100 км при цикъл WLTP. Ако продължи с бензин, разходът на гориво ще бъде 4,6 л/100 км.
Двата резервоара под пода на багажника значително намаляват обема му. За лифтбека и комбито от фамилията G-Tec показателя е съответно 455 и 495 литра, а за автомобили без газово оборудване - 600 и 640 литра.
Оформлението е същото. Метанът се съхранява в три резервоара: единият е стоманен е разположен пред задната ос, а два композитни са разположени под пода на багажника. Общият им обем е намален от 17,7 на 17,33 кг, въпреки че пробегът на на газ е 500 км според цикъла WLTP вместо 480. Освен това резервоарът за газ се е свил като размер от 11,8 на 9 литра. Това е достатъчно за 190 км, за да бъде намерена станция за метан.
Продажбите на двугоривната Octavia G-Tec в Европа ще започнат през есента на 2020 г., а началната цена се очаква да надхвърли 30 хиляди евро. Сега базовият лифтбек в Германия струва от 27 360 евро .