Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новата Skoda Octavia се хвали с двигатели и електроника

12.11.2019 12:41

Прави значителен скок по отношение на достъпното оборудване и асортимента от агрегати

Четвъртото поколение Skoda Octavia дебютира в Прага. Най-популярният модел на марката не е просто доработен. Той прави значителен скок по отношение на достъпното оборудване и асортимента от силови агрегати. Конструкторите са направили всичко възможно, без значение колко притеснения предизвика Volkswagen като говори за необходимостта да  изпрати Skoda в бюджетния сегмент. Оказа се добър подарък за юбилея: през януари тази година Octavia отпразнува 60-годишния си юбилей.

Лифтбекът и комбито добавятя19 мм и 22 мм (до 4689 мм) на дължина, широчината е увеличена с 15 мм (до 1829 г.), а междуосието е запазено (2686 мм). Моделите се предлагат с джанти с диаметър до 19 инча.

Коефициентът на аеродинамично съпротивление на комбито е намален от 0,31 на 0,26, а на лифтбека - от 0,27 на 0,24.

Най-напред двигателите: 1,0 TSI (110 к.с.) и 1,5 TSI (150 к.с.) с умерена хибридна система Mild Hybrid. Тя включва 48-волтов стартов генератор и литиево-йонна батерия. Тези версии се наричат eTEC. Двигателите с вътрешно горене работят в комбинация със седемстепенна роботизирана трансмисия DSG или шестстепенна механична предавателна кутия. Вярно е, че изпълнението с ръчна кутия е лишено от добавката Mild Hybrid. Агрегатът 2,0 TSI (190 к.с.), в тандем с роботизирана трансмисия, е оборудван със система за двойно предаване. Освен това при роботизираната предавателна кутия за първи път в Skoda е използвана технологията shift by wire, при която предавателният лост е свързан към трансмисията с проводници и изпраща само контролни сигнали.

В новия интериор се е настанил волан с две спици, който може да бъде оборудван с нагревател и набор от бутони и въртящи се контролери, които управляват 14 функции.

Компания на Octavia прави дизеловият двигател 2,0 TDI Evo (три нива на мощност  115, 150 и 200 к.с.), с технология за двойно впръскване на течности AdBlue, която намалява емисиите на азотен оксид с 80% в сравнение с агрегатите от предишното поколение. Версиите 150 и 200 като опция могат да получат задвижване на всички колела. Има и 1,5 TSI двигател на метан (130 к.с.), работещ в комбинация със седемстепенна роботизирана трансмисия или шестстепенна механична кутия по избор. Тази Octavia е оборудвана със 17,7 кг метанови бутилки, като по този начин е възможно изминаване на 523 км само с природен газ, без да бъде използван малък спомагателен бензинов резервоар (9 л).

Цифровото арматурно табло с 10,25-инчов екран се допълва от централен екран с диагонал от 8,25 до 10 инча. С по-голямата мултимедийна система картата може да бъде показана веднага на арматурното табло и на централния дисплей и в различен мащаб, задавайки тази функция чрез сензорния плъзгач под екрана. Той е отговорен за силата.

В гамата се появява и хибридът Octavia iV с 1,4 TSI двигател и електрически мотор. Нещо повече, тази Octavia е разработена в две версии едновременно - с 204 к.с. (ще бъде пусната веднага, заедно с други модификации) и с мощност 245 к.с. (планирана да бъде пусната по-късно), както е направено в наскоро представения Golf VIII. Тези хибриди са оборудвани с шестстепенна роботизирана трансмисия DSG.

Батерията Octavia iV с капацитет от 13 кВтч осигурява пробег от 55 км без стартиране на двигателя с вътрешно горене през цикъл WLTP.

Стандартното оборудване на автомобила включва изцяло LED външно осветление, електромеханична ръчна спирачка. В списъка с опциите има много иновации за модела или дори за цялата марка неща: цветен прожекционен дисплей на предното стъкло, предни странични прозорци със звукоизолация, тризонов климатроник Climatronic, цифров асистент Laura с гласов контрол.

Мястото за коленете на пътниците на втория ред е увеличено до 78 мм. Вътрешното осветление превключва между десет цвята. Багажното пространство на лифтбека е увеличено с 10 литра до 600, докато комбито добавя 30 (до 640 литра).

В предните седалки, в зависимост от конфигурацията или опциите (например, това са удобни седалки Ergo), сега може да има не само вентилация, но и електрически масаж. Вградената eSIM карта ще позволи на Octavia винаги да бъде онлайн, а до пет USB порта помагат за зареждане на джаджи или да бъдат свързани към развлекателната система. В комбито има опция за спане на втория ред и прибиращи се завеси на задните странични стъкла.

Списъкът с електронните системи е обогатен с „предсказуем“ круиз контрол. Автомобилът също е готов да следи безопасността на пътниците при излизане и заобикалящия трафик, за да бъдат избегнати сблъсъци по време на престрояване и завиване, а броят на въздушните възглавници, в зависимост от конфигурацията, може да достигне девет, включително за коленете на водача.

Изцяло LED светодиодни фарове са стандартни, те могат да бъдат матрични срещу допълнително заплащане, не заслепяват насрещните водачи. Мигачите също са LED.

Асистентът Traffic Jam е готов да смени водача в пълзящо задръстване, но сензорите във волана гарантират, че човекът е готов да поеме управлението. Системата за безключов достъп вече може да отвори всяка от вратите на автомобила. Това са основните промени в модела, който в цялата си история е намерил 6,5 млн. клиенти.

Коментари
comments powered by Disqus