Настоящите правила относно автомобила за сигурност са „наистина несправедливи”, заяви тестовият пилот на BMW Sauber Кристиан Клийн.
Още след старта в Австралия, където колата за сигурност неколкократно излиза на пистата, отборите и пилотите изразиха недоволството си от факта, че затварянето на питлейна неправомерно ощетява част от състезателите. 25-годишният австриец категорично споделя това мнение. „Когато горивото ти свърши, си принуден да влезеш в бокса”, обяснява Клийн за Credit Suisse. „Трябва да избираш дали да останеш на пистата без гориво или да понесеш наказанието с принудително влизане в бокса.”Именно поради тази причина съотборникът на Клийн Ник Хайдфелд загуби мястото си в зоната на точките миналия уикенд на „Каталуня”. Колата за сигурност излезе на пистата заради катастрофата на Ковалайнен, но Хайдфелд нямаше друг избор освен да посети бокса. Впоследствие рейс-контролът му наложи наказание с принудително влизане в пита, което от пето място го остави на девето.
Настоящите регулации по отношение автомобила за сигурност, които влязоха в сила през 2007 година, целят да се намали в максимална степен риска от нови инциденти. Затварянето на питлейна на практика обезсмисля стратегията пилотите да бързат да посетят бокса преди колоната да се формира, което в миналото увеличаваше вместо да намалява опасността от нови катастрофи.
След Гран при на Австралия в началото на сезона пилотите гласно изразиха недоволството си относно този елемент от правилника. Появиха се и първите предложения за промяната му, като една от изложените концепции гласеше състезателите да бъдат санкционирани при положение, че надхвърлят определена скорост, когато колата за сигурност е на пистата.
Проблемът ще бъде обсъждан при следващата среща на Спортната група към Формула 1, но тим-шефът на Ferrari Стефано Доменикали не вярва да има изменения в правилата поне до края на сезона.
„Трябва да гледаме трезво на нещата и да преценим коя е най-добрата опция за всички страни преди да правим каквито и да е промени. Най-лошото нещо във Формула 1 е да коригираш на момента правилата и след това да установиш, че нещата са станали още по-зле. Мисли десет пъти, преди да направиш нещо такова”, допълва Доменикали.