Ръководният орган на мотоциклетния спорт одобри няколко ключови промени в правилата на MotoGP, които целят ограничаване на тенденцията за покачване на разходите в спорта.
Производителите на мотоциклети и гуми, въвлечени в спорта, искат да се предпазят от рязкото увеличаване на финансовите изисквания, което съпътства MotoGP през последните години. Поради тази причина Гран при комисията одобри две ключови промени в правилата, които трябва да овладеят ситуацията.Първото е, че са въведени нови изисквания по отношение на тестовете. На производителите на гуми се налага лимит в километрите за подготовка преди състезание. Преди те имаха право да изпробват качествата на своите продукти на писта без ограничение, но с класическите версии на мотоциклетите, а не с модифицираните за стартовете от MotoGP машини. След промените в регулациите тестовете ще се провеждат само на една предварително посочена писта за период от четири дни, като в тях няма да участват номинираните за стартове от веригата Гран при пилоти. В допълнение производителите на гуми имат право на два допълнителни дни за всяка нова писта или по един за съоръжение, чиято настилка е подменена.
Според ръководния орган в мотоциклетната надпревара по този начин компаниите ще имат възможност да подготвят по-оптимално добър начин регистъра гуми за състезателния уикенд и няма да им се налага да носят за всяко едно състезание широк диапазон от продукти.
Вторият ключов аспект в новите правила е забраната върху развойната дейност по овалните бутала, което на теория трябва да провокира сериозно редуциране на разходите.
След наложените промени в регулациите, когато пилот посети бокса по време на състезание, автоматично следва отпадане. Уточняват се и правилата относно измерването на височината на седалката на мотоциклетите, след като преди старта за Голямата награда на Турция Ducati поиска изясняване на начина на интерпретация на регулациите в тази насока.
„Седалката трябва да има максимална височина на вертикалната (или почти вертикалната) секция не по-малка от 150 мм спрямо позицията на водача. Измерванията ще се правят при ъгъл от 90 градуса спрямо равнината, която оформя равната повърхност на седалката в зоната на мястото на водача, без да се отчитат използваните подложки или калъфи. Камери или антени, инсталирани върху седалката на мотоциклета, няма да бъдат включвани в тези измервания“, гласи извадка от официалния документ.