Шафнауер прогнозира разлика между половин и две секунди
Настоящата генерация автомобили във Формула 1 ще приключи жизнения си цикъл в края на този сезон. Те ще бъдат заменени от по-тежки и по-опростени като аеродинамика болиди, но изоставането им няма да е толкова драстично, колкото първоначално специалистите предполагаха.
Когато новите правила бяха официално представени, Отмар Шафнауер, изпълнителният директор на Racing Point тогава и понастоящем Aston Martin, прогнозира разлика от пет до седем секунди. Пат Саймъндс, техническият директор на Формула 1, обаче наскоро заяви, че изоставането може да бъде сведено до половин секунда на определени писти.
Подобна е и настоящата прогноза на Шафнауер, тъй като резултатите от последните тестове на Aston Martin са далеч по-обнадеждаващи от първоначалните предположения.
„Ще зависи много от пистата. На някои трасета може да сме на нивото на от тази година, на други ще сме по-бавни“, коментира Шафнауер за RaceFans. „Предишните ми предположения за изоставане от пет до седем секунди бяха направени преди да стигнем до същинската част от развойната програма.“
„Сега смятам, че ще сме много по-близо до тазгодишните време. Дори и на пистите, които не са подходящи (за новите автомобили). На места ще изоставаме с половин секунда, на други – с една или две.“
Новите автомобили ще тежат минимум 792 кг, което е с 40 кг повече от сега, а аеродинамиката ще е значително по-опростена, за да се улеснят изпреварванията. Отборите обаче ще могат да работят активно в зоната на пода и дифузора, за да компенсират загубата на притискане от външните аероелементи. Другата съществена промяна засяга 18-цоловите нископрофилни гуми на Pirelli, които ще заменят настоящите 13-цолови, и опростеното окачване.