Производството ще започне през април 2016, но на първо време само за китайския пазар
Хангар на летището в Женева, отзад в тъмното са самолетите, отпред в светлината на фаровете - най-новите творения на Borgward: компактен SUV BX5 и неговата атлетично оформена Coupé-версия BX6 TS. BX5 е прототип на BX6 TS, студия близка до серийното производство. В средата на двата модела се вижда вече представеният на изложението IAA 2015 - BX7.
Borgward няма да представи тази година нищо на изложбената територия на салона в Женева, след презентацията в хангара автомобилите ще могат да се видят още веднъж през април на автомобилното изложение в Пекин. Тогава ще бъде показан също и интериорът, колите остават заключени, влизането вътре не е възможно.
Borgward с уникален дизайн
Както при BX5, така и при BX6 TS пропорциите отговарят, линиите запазват своята характеристика, както и най-късите надвеси. Впрочем дизайнът е създаден в Германия, в Ренинген при Леонберг, както разкри директорът Роланд Щернман. Той е опитен дизайнер, който между другото е работил вече за Porsche 924 GT и за Porsche 944.
Borgward е успял да генерира свеж дизайн, който се налага във всички модели, това са хармонични пропорции и впечатляващи рамене. Въпреки това BX5 видимо се отличава от BX6 TS. BX6 TS е с леко контуриран хечбек, няма релси на покрива и задна престилка в поразителна дифузорна визия. Радиаторната решетка с множество малки ромбоиди проблясва в светлината на прожекторите. BX5 пък стъпва като един лежерен SUV, с релси на покрива, малко напред издута радиаторна решеткаи и не чак толкова агресивна визия на дифузора в задната част.
Техническото изпълнение на разработката е дело на германски ръце: главен инженер е Пилип Шмит, който е работил 15 години за Daimler. Той гарантира, че моделите Borgward ще бъдат оборудвани с модерно задвижване. Както BX5, така и BX6 TS ще бъдат с бензинови двигатели, като плъгин хибрид и чисто електрически автомобил. Не се предвижда дизелов двигател. BX7 например ще бъде оборудван с двулитров турбо бензинов двигател със 190 или 224 к.с.. BX5 и BX6 TS ще бъдат със задвижване на всички колела (TS означава Touring Sport), ще има също и версии с предно или задно предаване.
Немските клиенти ще трябва да почакат известно време за моделите на Borgward. Производството ще започне през април 2016, но на първо време само за китайския пазар. Управляващите Borgward смятат края на 2017 като добър период за старт в Европа.