Renault полагат грижи за своите професионални модели и по-точно за тяхното задвижване: французите направиха основна модернизация на двигателната си палета. Сега агрегатите на фирмата предлагат повече мощност и въртящ момент.
Този път французите не са стигнали чак до революция, а са подходили към нещата с фино премерени еволюционни стъпки. Промените при Renault изглеждат много внимателно премислени предвид неблагоприятната икономическа конюнктура към момента. Да започнем с базовото им предложение. Сега моделът Midlum се предлага с максимална мощност 300 вместо досегашните 280 к. с., опционалната автоматизирана трансмисия Optitronic остава в гамата.
Premium Distribution
При средния модел в гамата промените са по-съществени. Тук седемлитровият задвижващ агрегат е екипиран с нов, по-ефективен wastegate турбокомпресор. Така двигателят на Premium Distribution мобилизира с между 20 и 30 к. с. повече, отколкото досега, като най-мощното изпълнение вече разполага с пикова мощност 340 к. с. Що се отнася до единайсетлитровия мотор, то при него спектърът на мощността се простира между 380 и 460 к. с. (досега стойностите бяха от 370 до 450 к. с.).
Premium Route
Последното, разбира се, се отнася за задвижването, предлагано за модела Premium Route. Агрегатът може да се похвали с няколко интересни новости: променено управление на постъпващия поток от свеж въздух, нов кръг на циркулация на водното охлаждане, водна помпа с променлива мощност, охлаждане на буталата и регулатор на температурата на маслото.
Magnum
При флагмана Magnum, който продължава да се продава само с 13-литров двигател, имаме също нови бутала, споменатото интелигентно разпределение на постъпващия свеж въздух и наречена „EPG” клапа с променливо управление в изпускателната система, която спомага за увеличаването на максималната мощност до 520 вместо досегашните 500 к. с. Ето как стоят нещата и при строителните модели на фирмата: Lander може да бъде поръчан със седемлитровия мотор във варианти с между 270 и 340 к. с., както и с единайсетлитровата машина във всичките й модификации. Kerax също ще се продава с единайсетлитровия двигател във всичките му три изпълнения, както и с 13-литровото задвижване в двете му най-мощни версии.
Други промени
Renault са направили и някои промени по интериорите си, но те се отнасят само за шосейните изпълнения на професионалните им машини. Едновременно с това са оптимизирани и автоматизираните предавателни кутии Optidriver+ (за DXi11) и Optitronic (за DXi7). За Premium Route и Magnum Renault предлага и напълно нов интардер на ZF, който се отличава с по-добра спирачна сила при по-ниски обороти. За EEV вариантите ще се наложи да почакаме още малко – тяхната пазарна премиера е насрочена за септември.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Renault Trucks