Както четирите годишни времена имат свои закономерности, така и сезоните във Формула 1 се подчиняват на регулациите на FIA. Промените са неизбежни. Те следват логичния ход на развитие на автомобилните технологии, но понякога са резултат от икономически интереси и популистки цели. Независимо от начина на формулиране обаче, правилата са задължителни и всеки, който иска да остане в играта, трябва да се съобразява с тях още от самото начало: Мелбърн, 18 март!
„Сърцата“ на смелите болиди замръзнаха. Подготовката за новия сезон беше твърде ограничена по отношение на разработването на агрегати във Формула 1. Модификациите все пак бяха възможни, но главно в горната част на двигателите, в периферията (охладителната и мазилната уредба) и в електониката. Коляновият вал и блокът бяха неприкосновени, но клапаните и мотовилките например получиха малко свобода, за разлика от максималните обороти, които бяха заключени в границите на 19 000 об./мин. Въпреки това промените бяха незначителни в сравнение с миналогодишните изменения, признава Роб Уайт – технически директор на отдел “Двигатели” в ING Renault. “Вместо да конструираме нов двигател – нещо, което бе правило от 2001 г. насам – ние се фокусирахме върху ограничението от 19 000 об./мин. Разработките бяха съобразени с промените в правилата и независимо от факта, че абревиатурата RS27 е нова, измененията не надхвърлят 10%. За сравнение преди години този процент достигаше 95”, призна Уайт по време на презентацията на новия болид на отбора R27.
Ограничения има и в употребата. Всеки пилот трябва да използва един агрегат за период от две последователни Гран при. Ако двигателят все пак бъде подменен преди квалификациите, състезателят се изтегля с десет места назад в стартовата решетка. Ако подмяната е осъществена след квалификациите, състезателят стартира от последна позиция. За разлика от миналата година обаче официалното тълкуване на правилото за двете състезания включва съботните свободни тренировки, квалификациите и надпреварата в неделя. По време на петъчните тестове пилотите имат право да използват други двигатели, като замяната им няма да се санкционира. Нарушение няма и при положение, че агрегатът е сменен преди втората Гран при, но по време на първото състезание пилотът не е успял да завърши по причини, които са извън неговия или на отбора контрол.
„Обувките“ ще бъдат една марка. Тази тема вече е обстойно разисквана. Всички отбори ще бъдат равнопоставени пред Bridgestone, но „гумените дебати“ продължават с пълна сила. Интересът постепенно се измести от производителя и се насочи към правилата за употреба. За всяка Гран при отборите ще разполагат с два варианта - “твърд” и “мек”. Пилотът е задължен да използва и двете версии по време на състезанието (изключение ще се прави единствено когато атмосферните условия изискват използването на мокри гуми). По време на състезателния уикенд всеки пилот има право на максимум 14 комплекта гуми за сухо. Четири от тях (по два от всеки вид) са предназначени за петъчните тренировки, докато останалите десет (по пет от всеки вид) са на разположение за събота и неделя. Преди старта на квалификациите всеки състезател трябва да се откаже от два комплекта (един от всеки вид).
На 18 март в Австралия официално ще дебютират и “маркираните гуми”. По-малко от две седмици преди началото на новия сезон FIA заложи в правилника на Формула 1 ново изискване, което е заимствано от Champ Car сериите. Официалният текст гласи: „Всеки доставчик на гуми трябва да гарантира наличието на не повече от две спецификации гуми за всяко едно мероприятие, като всяка една от тях трябва да има еднороден състав и да се различава визуално от другата, когато автомобилът е на пистата“. Това означава, че бордът на мекия вариант на Bridgestone Potenca ще бъде маркиран с бял кант и зрителите ще бъдат директни свидетели на стратегията, която всеки един тим използва по отношение на избора на гуми.
Сред съществените изменения в регулациите за сезон 2007 попадат и по-интензивните петъчни тренировки. Те ще включват две сесии по 90 минути (вместо миналогодишните 60 минути), а всеки отбор ще има право да използва по два автомобила във всяка една от сесиите. Болидите могат да бъдат управлявани както от титулярните, така и от тестовия пилот. Коригирани са и изискванията относно задължителния крештест, който трябва да преминат болидите, правилата относно появата на колата за сигурност, като и наказанията, които стюардите могат да налагат на пилотите, станали причина за рискови ситуации и съответно инциденти.
Борислав Петров