Отборите във Формула 1 продължават да настояват за промяна в правилата при автомобил за сигурност на пистата, които отново излязоха на преден план след Гран при на Сингапур.
Тимовете, техните пилоти и ФИА работят по проблема още от началото на сезона, но все още не са намерили най-подходящото решение, което да замени затварянето на питлейна при първите няколко обиколки зад автомобил за сигурност. Бяха проведени серия от тестове на новата контролна система, която благодарение на стандартизираната електроника ще информира пилотите за евентуални инциденти и за максималната скорост, с която мога да се движат.След последната еволюция на новата контролна система, тествана по време на свободните тренировки в Сингапур, състезателите изразиха задоволството си от промените и от нейната ефективност. При инцидент пилотът получава звуков сигнал за това дали превишава максимално допустимата скорост около зоната на катастрофата, а не само визуален, каквато бе първоначалната идея на концепта.
Гран при на Синапур бе поредното доказателство, че тази система трябва да бъде въведена в експлоатация в максимално кратки срокове, тъй като настоящите правила при кола за сигурност ощетяват неправомерно някои пилоти. На уличното трасе край Марина Бей потърпевши бяха Нико Розберг и Роберт Кубица.
Изпълнителният директор на McLaren Мартин Уитмарш е обсъждал със своите колеги проблема в Сингапур и се надява събитията на пистата да съдействат за по-бързото интегриране на новата система.
„Ще се случи, сигурен съм, в началото на следващия сезон”, коментира Уитмарш. „Тези, които трябва да направят промяната, вероятно вече са разбрали, че настоящите правила са крайно погрешни и трябва да бъдат коригирани през зимата. Всеки от нас е наясно, че трябва да има промени и съм убеден, че ще се случат.”
Тестовете на новата система ще продължат до края на настоящия сезон и според очакванията на Уитмарш и неговите колеги тя ще бъде въведена в употреба за началото на сезон 2009.