Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новите правила за сейфти кара вече са факт

28.01.2009 09:35

ФИА потвърди промяната в правилника при автомобил за сигурност на пистата. Питлейнът вече няма да бъде затварян, тъй като благодарение на стандартизираната електроника пилотите ще бъдат информирани за минималното целево време, в което трябва да се вместят на връщане към бокса при положение, че има инцидент на пистата.

Отборите и техните пилоти работиха здраво през миналата година, за да елиминират нуждата от затваряне на питлейна и съпътстващите го наказания и изпробваха серия нови варианти за ограничаване на риска при инцидент на пистата. В последните няколко състезания, по време на петъчните тренировки, пилотите имаха възможност да тестват модифицирана версия на стандартизираната електроника, която посредством единния софтуер информира за максималната позволена скорост при връщане към бокса. Задоволството от постигнатите резултати даде възможност на ФИА да одобри проекта, което означава че през 2009 спорният въпрос със затварянето на питлейна при кола за сигурност на пистата отпада.

„Правилото, което въведохме през 2007 година, се оказа неуспешно. Ето защо се връщаме към схемата от 2006-а”, коментира директорът на състезанията Чарли Уайтинг. „Единствената разлика е, че ще въведем минимално време за обиколката преди влизането в пита. Когато автомобилът за сигурност излезе на пистата, всички пилоти ще бъдат уведомени посредством стандартизирания контролен блок, който ще има режим „сейфти кар”. В момента, когато това съобщение бъде получено, системата ще знае в коя част от пистата се намира болидът и ще зададе минималното време, което пилотът не трябва да превишава, прибирайки се към бокса. Всички ще трябва да се съобразяват с информацията, която ще се появява в кокпита.”

„Ако си спомняте, въведохме правилото за затваряне на питлейна, за да избегнем порочната практика пилотите да се опитват да стигнат максимално бързо до бокса. Това вече няма да е възможно, защото на таблото достатъчно ясно ще бъде изписано какво е минималното време, с което всеки състезател ще трябва да се съобразява.”

Междувременно Уайтинг потвърди, че ФИА ще контролира разликата в представянето на по-мекия и твърдия тип гуми. В някои от състезанията през миналата година двете спецификации демонстрираха много сходни показатели, което не позволяваше реализацията на първоначалната идея – по-голяма интрига по време на състезанието. През този сезон обаче се очаква Bridgestone да увеличи разликата в представянето на двата комплекта на приблизително пет десети за обиколка, като ФИА ще следи изкъсо за спазването й.

Коментари
comments powered by Disqus