Европейският пазар на нови автомобили започва 2022 г. на историческо дъно
Тенденцията на спад спрямо предходната година продължава. И без това слабият януари 2021 г. е подбит с още шест процента.
По отношение на регистрациите на нови леки автомобили в Европейския съюз 2022 година започна така, както завърши 2021 г. – със спад. Според Европейската асоциация на производителите на автомобили ACEA само 682 596 нови автомобила са били регистрирани в ЕС в първия месец на годината. Това е с шест процента по-малко, отколкото през и без това слабия януари на предходната година. В същото време данните за продажбите показват исторически минимум за начало на годината.
Обединеното кралство противодейства на тенденцията
Картината на големите пазари не е еднаква. Германският пазар нарасна с 8,5% до 184 112 нови регистрации през януари. Франция, от друга страна, загуби 18,6 процента и отбеляза само 102 899 нови регистрации. Пазарът в Италия спадна още повече. Само 107 814 нови автомобила там означават минус 19,7 процента. С 42 377 нови регистрации Испания е с един процент над предходната година. Британският пазар на нови автомобили се развива напълно против тенденцията. В бившата държава от ЕС са регистрирани 115 087 нови автомобила, които осигуряват ръст от 27,5 процента.
Toyota расте силно
Въпреки че почти всички марки трябваше да поемат тежки загуби през януари, почти нямаше промяна в разпределението на европейската автомобилна торта. Volkswagen Group остава пазарен лидер с дял от 25,4 процента. Марките, събрани под шапката на Stellantis, като цяло осъществяват 20,5 процента от продажбите на нови автомобили. С 10,9 процента Renault Group е точно пред Hyundai/Kia, които вече държат 9,7 процента пазарен дял.
Най-силната индивидуална марка все още е VW с пазарен дял от 11,0 процента. Toyota (8,0%) зае второ място със значително увеличение. Следват Peugeot (6,9%) и Renault, които са наравно с Skoda с 5,7 процента. Mercedes е на едно ниво с BMW с 5,4 процента. Следва Kia с 5,2% пред Audi (4,8%), Dacia (4,7%), Hyundai (4,5%), Ford (4,4%), Fiat (3,8%), Opel (3,7%), Citroën (3,6%) и Seat (3,0%).
Заключение
В резултат от липсата на полупроводници през януари в ЕС бяха регистрирани по-малко нови автомобили от когато и да било. Спадът от предходната година продължава без прекъсване през 2022 г.
Текст: Ули Бауман