Промените би трябвало да влязат в сила през 2021 година
Желанието на ФИА да ограничи разходите във Формула 1 посредством увеличаване на ресурса на ключови компоненти като задвижващите системи и скоростните кутии постави Формула 1 в твърде неприятна ситуация. Наказанията валят едно след друго и на моменти се стига до куриозни ситуации като в Белгия, когато Щьофел Вандоорн бе санкциониран с 65 места назад на стартовата решетка.
Рос Браун, който бе назначен за моторспорт управителен директор на Формула 1, след като Liberty Media придоби шампионата, е категоричен, че тази практика трябва да бъде елиминирана.
„Мразя, когато техническите проблеми имат пряк ефект върху състезанията”, коментира Браун за motorsport.com. „Наясно съм, че когато даден автомобил получи повреда по време на състезание, това е технически проблем и той влияе върху състезанието, но феновете разбират подобна ситуация .”
„Феновете обаче не приемат, когато техният любимец е в дъното на стартовата решетка, защото двигателят му е бил сменен. Това не е добре за спорта.”
„Трябва да намерим решение. Или наказанието да е различен тип или въобще да го премахнем и да приемем последиците от проблема, който то цели да елиминира.”
Една от възможностите според Браун е конструкторът, за който съответният пилот се състезава, да бъде наказан с отнемане на точки за шампионата. За да се случи промяната обаче, ФИА също трябва да даде своето съгласие. Новият правилник за двигателите, който влиза в сила през 2021 г., би трябвало да даде най-подходящата възможност за корекция и на наказанията, допълва още Браун.
Другият акцент в интервюто на Браун засяга DRS системата и специфичната аеродинамика на автомобилите, която не позволява те да се следват един спрямо друг от близко разстояние.
„Настоящият автомобил от Формула 1 е изцяло оптимизиран с презумцията, че е единствен на пистата. Когато отборите тестват в аеродинамичните тунели или използват CFD технологии за симулациите си, работят независимо от останалите. Ето защо, когато има друг автомобил на пистата, резултатите не са добри.”
„Това, върху което сме се насочили, е да осигурим нужния капацитет, за да могат автомобилите да са близо един до друг и да се състезават, да намерим специфичния дийзан, който го позволява.”
„Шом го направим, като целта ни е това да се случи през 2012 г., ще разполагаме с автомобили, които не се нуждаят от DRS”, завършва Браун.