Италианците от Novitec оставиха за малко на спокойствие моделите на Ferrari и се захванаха с далеч по-скромния Fiat Punto Evo и неговата спортна Abarth версия.
Пакетите със силовите модификации не показват пълния капацитет на тунерите и изцеждат само малко повече мощност от непретенциозния автомобил. За сметка на това безкрайните варианти за оптични промени могат да превърнат модела в уникат тип Need for Speed.
Novitec започват работата си по двигателя с поставянето на управляващия блок PowerJet 2. Срещу 419 евро той изцежда от 1.4-литровия 16-клапанов MultiAir турбомотор 160 к.с. вместо стандартните 135.
Пикът на въртящия момент вече достига 246 Нм спрямо първоналните 206 и е наличен при 1780 об./мин. С тези промени ускорението до 100 км/ч отнема 7.9 сек., а максималната скорост е 209 км/ч.
При версията Abarth PowerJet 2 увеличава мощността от заводските 163 к.с. до по-приемливите 184. От Novitec не са забравили и клиентите с дизелови представители на Punto Evo. Срещу 355 евро и след няколко минути работа техните любимци вече ще вадят 144 „коня“ и 356 Нм въртящ момент от своите 1.6-литрови MultiJet двигатели.
Макар посочените стойности съвсем да не представляват нещо феноменално в модерния свят на тунинга, това не пречи на италианците да ги „облечат“ във вълча кожа с агресивните си елементи за екстериора.
Компанията предлага над 26 вида специални стоманени спортни ауспухови накрайници собствено производство, чиито цени стартират от 200 евро. За агресивния изглед на Punto Evo се грижат веждите на фаровете, отворите в новия капак на двигателя, страничните прагове, задният спойлер и дифузорът, който може да бъде поръчан в три различни варианта.
Опитът за превръщането на автомобила в изтребител завършва с избора на десетлъчеви 17- или 18-цолови колела модел N10, налични в сребрист или черен цвят. Най-големият размер си партнира с гуми 215/35R18, а целият комплект струва 1310 евро.
Последната опция в дългия списък на Novitec е с добавянето на спортни пружини или регулируемо койловър окачване. То позволява корекции в клиренса на Punto Evo от 35 до цели 75 мм.