Създаден, за да предложи значителни подобрения в пет ключови насоки: безопасност, стил, качество на материалите, оборудване, удоволствие от шофирането и разходи по експлоатацията
Проектиран, създаден и произвеждан в Европа, Avensis е реализирал повече от 1 711 800 продажби за общо трите си поколения, откакто се появи по европейските пътища в края на 1997-а година.
Качеството, издръжливостта и надеждността винаги са били отличителни черти на Avensis. Досегашният модел неизменно бе оценяван много високо в изследванията за качество, като през 2014г. получи най-високата оценка на германския клон на J.D.Power в раздел Задоволство на притежателите на автомобили.
За да отговори на изискванията на своите частни и фирмени клиенти за по-голям престиж, лукс, елегантност и очакванията на потребителите за по-спортно и динамично усещане, новият Avensis е създаден, за да предложи значителни подобрения в пет ключови насоки:
Безопасност – изключителен набор от интелигентни системи за сигурност, които допринасят за 5-звездния рейтинг за безопасност на Euro NCAP. Фокусът върху активните системи за безопасност е довел до внедряването на новата Toyota Safety Sense система, интегрирана стандартно в новия Avensis.
Стил – нов, по-елегантен, престижен и динамичен екстериорен дизайн с LED светлинна технология
Качество на материалите – изцяло нов, по-елегантен и изискан интериорен дизайн, с внимание към значително подобряване на качеството на материалите, комфорта, детайлите и цветовите комбинаци, както и подобрена шумоизолация.
Оборудване – по-богати нива на оборудване с водещи в сегмента нововъведения и модерни технологии като системата Toyota Touch 2 с 8” мултимедиен сензорен дисплей.
Удоволствие от шофирането и разходи по експлоатацията – два нови дизелови двигателя, по-ниски емисии на CO2 за цялата двигателна гама, по-дълги сервизни интервали и по-ниски разходи по експлоатация, подобрени окачване и кормилно управление за по-комфортно пътуване и управление.
Toyota Savety Sense
Оборудван серийно с новата Toyota Safety Sense активна система за безопасност, новият Avensis вече получи 5-звезден рейтинг за безопасност при тестовете на Euro NCAP.
Toyota Safety Sense включва следните елементи и системи: Pre-Collision System (PCS) - система за активна безопасност, която следи ситуациата на пътя пред автомобила по време на движение и предупреждава водача за опасност от челен сблъсък, Lane Departure Alert (LDA) - асистент, следящ за напускане на лентата за движение, Road Sign Assist (RSA) - асистент, който следи пътните знаци и ги изобразява на приборното табло и Automatic High-Beam (AHB) - автоматично превключване между къси и дълги светлини, според пътната ситуация.
При скорост между 10 км/ч и 80 км/ч, Pre-Collision системата следи за автомобили по курса и намалява риска от сблъсък с тях. Когато възникне риск от сблъсък, тя сигнализира на водача със звуков и зрителен сигнал.
Pre-Collision системата (PCS) също така активира спирачния асистент, за да достави максимално спирачно усилие, когато водачът натисне педала на спирачките. В случай, че водачът не реагира навреме, системата автоматично задейства спирачките, намалявайки скоростта с около 30 км/ч, или дори спира автомобила напълно, с цел да предотврати сблъсък или да намали силата на удара.
Lane Departure Alert системата следи пътната маркировка и помага за предотвратяване на страничен или челен сблъсък, причинен от напускане на лентата за движение. Ако автомобилът се отклони от лентата си за движение, без да е подаден светлинен сигнал за това, LDA предупреждава водача със звуков и зрителен сигнал.
Automatic High Beam помага за постигане на отлична видимост пред автомобила при управление през нощта. Тя разпознава както насрещни светлини, така и стопове на движещите се по пътя автомобили, като автоматично превключва режимите къси/дълги светлини, за да избегне заслепяване на другите водачи. Чрез по-честото използване на дълги светлини, системата помага за по-ранното откриване на пешеходци или препятствия на пътя.
Road Sign Assist помага на водачите да са своевременно информирани за скоростните ограничения на пътя, дори ако те пропуснат да видят някой знак. Системата разпознава знаците за ограничение на скоростта и тези, забраняващи изпреварването. Показанията на знаците и предупреждение за превишаване на скоростта се изобразяват на TFT дисплея пред водача, придружени и от звуков сигнал.
Стил
Във версии Седан или Touring Sports, новият Avensis е моделиран по дизайнерска насока ‘Energetic Elegance’, комбинираща изразителност и динамичност с елегантност и престиж.
Общата дължина на автомобила е увеличена с 40 mm, а новата предница е второ поколение на дизайнерските линии Under Priority и Keen Look на Toyota. Триизмерната архитектура придава на новия Avensis агресивен и уверен вид, както подобава на европейския флагман на Toyota.
Логото на Toyota е по-ясно разположено върху по-агресивно оформената предна решетка, която съчетава хром елементи с новите LED дневни светлини, които придават на автомобила уникален фронтален вид.
Страничната линия на Avensis е по-хоризонтална, като му придава визуално по-нисък център на тежестта. Този по-елегантен профил допълнително се подсилва от новите 17” и 18” алуминиеви колела.
Задната част на автомобила също е станала по-елегантна, за да подчертае стабилното й поставяне на пътя. Задните светлини също са с LED технология, придаващи на модела високотехнологично излъчване.
Качество на материалите, хармония и комфорт
Главната цел на новия Avensis е да гарантира комфорт и удобство на всяко ниво, за което допринася елегантният и изискан интериор.
Качеството на материалите и нивото на шума също са значително подобрени, както подобава на автомобил от този клас. Инструменталният панел е разделен на 2 секции. В горната част са разположени модерните 3D тунелни тахометър и скоростометър, обграждащи големия 4.2” цветен TFT мулти-информационен дисплей (от ниво Executive).
Долната част съдържа централна конзола, отделена от трансмисионния тунел и доминирана от 8” пълноцветен сензорен дисплей. Изключително ергономичните волан и скоростен лост допълват кокпита на автомобила.
Новите цветови комбинации допълнително правят интериора още по-изкусителен – особено комбинациите от двуцветно съчетание на текстил и алкантара или кожа и алкантара, налични в черно/пепелявосиво или черно/теракота.
Новият дизайн на предните седалки прави новия Avensis още по-елегантен и луксозен, като позволява по-удобно пътуване на дълги разстояния. Задните облегалки са преработени, за да предоставят повече комфорт за раменете и да намалят умората по време на дълги пътувания, а ъгълът на седалките е променен, за да подобри странична опора.
Обезшумяване
Шумът и вибрациите са значително намалени, за да осигурят тихо и спокойно пътуване в новия Avensis. Използваните нови и по-плътни материали осигуряват допълнителна шумоизолация и шумопоглъщане, като са подобрени и всики уплътнения в целия автомобил.
Изолацията на двигателния отсек също са с променена плътност и дебелна, с добавена кора под дизеловите двигатели. Допълнителна шумоизолация е добавена по протежение на цялото инструментално табло, а полиуретанова пяна се грижи за защитата на предната решетка.
Шумът от климатичната система също е намален чрез подобряване изолацията на въздухопроводите, а вариантите с панорамен покрив имат и допълнително обезшумянване на покрива на автомобила.
Оборудване
Съществуващите нива на оборудване Comfort, Executive, Elegance и Luxury са обогатени с допълнителни екстри и нови технологии.
В допълнение на водещото в сегмента оборудване, нивата Executive и Elegance предоставят уникален избор от двуцветни тапицерии, в изпълнение от текстил и алкантара или кожа и алкантара, с избор на цвят между черно/пепелявосиво и черно/теракота.
Серийно оборудван с пакет от активни системи за безопасност Toyota Safety Sense, новият Avensis не прави компромиси с безопасността на пътниците, без значение нивото на оборудване.
Ниво Comfort е издържано в черно и сиво, с климатична инсталация LED дневни светлини, радио/CD с USB вход, и системата Toyota Safety Sense (само Pre-Collision функция).
Ниво Executive предлага 2 цветови избора на интериор - в изпълнение от текстил и алкантара, с избор на цвят между черно/пепелявосиво и черно/теракота, автоматична климатична инсталация, 4.2“ цветен TFT мулти-информационен дисплей, автоматични фарове и чистачки, 16“/17“ алуминиеви колела, фарове за мъгла, електрохроматично вътрешно огледало, Cruise Control, Toyota Touch 2 мултимедийна система с 8“ цветен сензорен дисплей, Bluetooth, както и камера за движение на заден ход.
Ниво Elegance добавя затъмнени задни стъкла, седалки от кожа и алкантара с избор на цвят между черно/пепелявосиво и черно/теракота, LED фарове, 17“ алуминиеви колела, светещи в завой фарове за мъгла, система Smart Entry/Smart Start за безконтактен достъп в автомобила и запалване на двигателя с бутон.
Ниво Luxury глези сетивата с изцяло кожен салон, аудиосистема от висок клас с 10 високоговорителя, вградена навигация с карти за Европа, гласови команди, интернет свързаност на навигацията с функции за търсене в реално време, Google Search, Twitter, Panoramio, Google Live View, 18“ алуминиеви колела, както и панорамен таван за вариантите Touring Sports, активно завиващи LED фарове с дюзи за почистване, електрическа настройка на предните седалки (с памет за тази на водача).
Дизелови двигатели
Гамата от 5 двигатели представя 2 нови дизелови двигателя: 1.6 D-4D със 112 к.с., 270 Нм максимален въртящ момент и ускорение от 0-100 км/ч от 11.4 секунди, както и дебютния за гамата на Toyota 2.0 D-4D двигател, разполагащ с мощност от 143 к.с., 320 Нм максимален въртящ момент и ускорение от 0-100 км/ч от 9.5 секунди.
1.6 D-4D двигателят отделя емисии на CO2 от едва 108 г/км, с 11 г/км по-малко от досегашния 2.0-литров двигател, който той замества, докато резултатът от 119 г/км на новия 2.0 D-4D двигател е с цели 24 г/км по-нисък от излизащия от употреба 2.2 D-4D двигател.
И двата нови дизелови двигателя са серийно оборудвани със система Stop&Start, която допълнително понижава консумацията на гориво и ограничава нивата на вредни емисии. Разходите за поддръжка на дизеловите двигатели са допълнително намалени за двата двигателя, поради удължения от 15,000 на 20,000 км сервизен интервал.
Бензинови двигатели
Сериозни промени са претърпели и съществуващите 1.6л., 1.8л. и 2.0л. VALVEMATIC бензинови двигатели от гамата. Всеки от тях сега отговаря на екологичния стандарт Euro 6, и в допълнение е с подобрена горивна ефективност и по-ниски вредни емисии.
1.6 VALVEMATIC
132 к.с. при 6400 об/мин и 160 Нм въртящ момент при 4,400 об/мин. Куплиран с 6-степенна механична трансмисия, осигурява ускорение от 0-100 км/ч за 10.4 секунди, и максимална скорост от 200 км/ч.
1.8 VALVEMATIC
Съчетан с 6-степенна механична трансмисия или значително подобрената CVT трансмисия, този двигател разполага с мощност от 147 к.с. при 6,400 об/мин и 180 Нм въртящ момент при 4,000 об/мин. Осигурява ускорение от 0-100 км/ч за 9.4 секунди (10.4 сек. за CVT) и максимална скорост от 200 км/ч.
2.0 VALVEMATIC
Във комбинация само с подобрената CVT трансмисия, най-мощният двигател в моделната гама на Avensis развива мощност от 152 к.с. при 6,200 об/мин и 189 Нм въртящ момент при 4,400 об/мин. Осигурява ускорение от 0-100 км/ч за 10.0 секунди и максимална скорост от 205 км/ч.
Подобрени CVT трансмисии
CVT трансмисиите, които помагат за намаляване на разхода с 4% при 1.8л. и 2.0л. VALVEMATIC бензиновите двигатели, са претърпели сериозни промени, които не само спомагат за по-добра горивна ефективност, но са станали и по-безшумни, подобрена реакция при ускоряване, усещане за „превключване“ на скорости и подобрено управление.
Снабдени са с новоразработени преобразувател на въртящ момент, вариаторен агрегат, маслена помпа, редукционни и диференциални предавки, устройство за хидравличен контрол и CVT течност.
Подобрено пътно поведение
Новият Avensis запазва доказаните предно окачване тип McPherson и задно окачване с двойни носачи на своя предшественик. Въпреки това, и предното и задното окачване са значително подобрени, за да постигнат по-добър комфорт на возене и управление. Подобрено е също така и кормилното управление, което предоставя много по-директно управление и обратна информация от пътя.
Клиентите на новия Avensis ще останат доволни и от поведението на асистента за потегляне при наклон (Hill-start Assist Control). При освобождаване педала на спирачките по време на покой, системата автоматично упражнява спирачно усилие върху четирите колела за 2 секунди, като по този начин предотвратява опасността от потегляне на автомобила по наклон, преди водачът да е потеглил.