Дизайнът на модела напълно е заимствал характеристиките на студията от Женева
Моделната офанзива на Citroën за SUV сегмента продължава. След представената студия на автомобилното изложение в Женева, сега следва Citroën C3 Aircross като сериен модел. Малкият SUV се базира на платформата на C3 и може веднага да се поръча за 15.290 евро.
Със C5 Aircross, Citroën представи наскоро новия си модел за компактния клас - Van C3 Picasso, с който французите атакуват сегмента на малките SUV. Конкуренцията, е отдавна на пазара с малки ванове, както и французите с Peugeot 2008 и Renault Captur всеки с фейслифт зад гърба си. Почти едновременно със Citroën Opel пуска на пазара посестримия си модел Crossland X. Тези, които стъпват със закъснение, се нуждаят от добри аргументи, които Citroën притежава - просторен, гъвкав и много по-комфортен в сравнение с останалите малки SUV. Дали това е вярно, ще стане ясно след първия тест драйв.
Тест драйв Citroën C3 Aircross
Това че новият Citroën винаги трябва да е уникален, е част от платформата на марката - да бъде по-просторен и по-гъвкав от предишния модел ван. Разбира се, задната седалка на С3 Aircross се мести с около 15 см, облегалките на седалките позволяват да се сгъват на пет степени.
Обем на багажника от 410 до 1289 литра
В зависимост от позицията на задната седалка, обемът на багажника варира в диапазон от 410 до 520 литра, C3 Aircross може да поеме максимално 1289 литра. Това е твърде много за един автомобил, който е дълъг само 4,15 метра. Впечатляваща е и максималната дължина на товарене: сгънатата седалка на пътника до шофьора предлага място за дълги предмети до 2,40 метра. Не е оригинално, но е практично: Багажникът става на същото ниво, когато е на горно ниво. Поставката за шапки може да се постави зад задните седалки, когато не е необходимо да бъде в първоначалното си местоположение.
На първия ни тест драйв C3 Aircross ни изненадва с просторния си интериор. Вратите се отварят широко и са достатъчно големи и удобни за качване. Високоразположените седалки осигуряват лесно качване и това обяснява защо вановете са толкова популярни. Качването е по-скоро влизане, отколкото навеждане. Съответно лесно е и слизането. Ето ние вече сме седнали. Седалките са богато тапицирани и почти без страници. Това улеснява комфорта при качване. В нашия тестов автомобил седалките са тапицирани в смесица от светло кафява кожа и плат. Citroën предлага избор от четири допълнителни интериорни варианта, на които тапицерията се различава по цвят и материя.
Учудващо пространство за коленете
На задната седалка има удобно място за двата пътника. Междуосието е 2,60 метра, което заедно с дължината от 4,15 метра осигурява пространство за пътниците отзад, където двама човека с височина от 1,90 метра биха могли да седнат удобно, но единият от тях трябва да направи компромис. Височината на седалката и просторът за главите са добре, нашият тестов автомобил разполага с панорамен покрив. Това поне визуално разширява усещането за пространство, а предната част се отваря електрически.
Опция за онлайн навигация и Head-Up дисплей
Шофьорът управлява с конвенционалните инструменти, експонирани със съответното оборудване на седеминчов дисплей - навигация, радио и различни функции на смартфон, които се появяват на сензорния екран посредством Mirror-Screen. Екранът е лесно достъпен и видим. Междувременно Citroën предлага бутон за настройка на радиото, разположен на кормилната колона. Воланът е удобен. Head-Up Display проектира върху пластмасов диск пред предното стъкло пътна информация, екстра, която предлагат автомобили от ранга на Aircross - Opel Crossland X и Mazda CX-3.
Специално за смартфоните на централната конзола се намира букса за индуктивно зареждане пред скоростния лост. Дизайнерите са вградили и гумена, неплъзгаща се повърхност пред пътника до шофьора, където намират място ключове, монети или писалка. Материалите и обработката са солидни. Някои материали, като например капака на жабката, се очаква да имат по-разумна цена: тя ще бъде обявена през август.
Дизайнът на Citroën C3 Aircross напълно е заимствал характеристиките на студията от Женева. В сравнение със студията от Женева предницата е с около 20 мм по-висока, като и новото лице на марката се отличава с разделени фарове и двойни ъгли. Връзката с текущото C3 не е за пренебрегване. Предната и задната част се отличават със защитни елементи, към тях се присъединяват и големи джанти (16 и 17 цола), уширения на калниците, както и графични елементи, като например цветни акценти на релсите на покрива, на задните странични прозорци, корпусите на външните огледала, обрамчването на предните светлини и главините на колелата.
Възможно е неограничено персонализиране
Наред с всичко това, новият Citroën C3 Aircross позволява да бъде изцяло персонализиран. Французите рекламират 90 опции за конфигуриране дизайна на екстериора и пет нива на оборудване вътре. Цветовата палитра на екстериора включва осем цвята, четири цвята на тавана и четири стайлинг пакета. Вътре има пет степени на осветление. Панорамният люк на покрива разкрива небосклона. Citroën C3 Aircross с размери - 4,15 м дължина, 1,76 м широчина, 1,64 м височина и междуосие 2,60 предоставя на пасажерите комфортно пътуване.
Системите за сигурност на Citroën C3 Aircross включват Head-up-дисплей, аварийна спирачка, асистент за дълги светлини, система за предупреждение при напускане на лентата на движение, асистент регистриращ умората, камера за обратно виждане, асистент за мъртвия ъгъл, автоматично ограничаване на скоростта след разпознаване на пътните знаци и асистент при паркиране.
C3 Aircross без задвижване на всички колела
От страна на задвижването, Citroën C3 Aircross си е спестил задвижването на всички колела, в замяна на това обаче предлага пет степенен регулируем контрол на сцеплението и асистент при спускане по наклон. Гамата от двигатели включва бензинови и дизелови агрегати. Базовият бензинов мотор е мощният 82 к.с. трицилиндров в комбинация с петстепенна механична трансмисия, трицилиндровият агрегат може да генерира и 110 к.с., с опция за петстепенна или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Топ бензиновият двигател е трицилиндров със 130 к.с. и ръчна шестстепенна скоростна кутия. Дизеловите са четирицилиндровият със 100 к.с. и петстепенна ръчна, както и четири цилиндров с шестстепенна ръчка и 120 конски сили.
Цените на новия Citroën C3 Aircross започват от 15 290 евро. Пазарният старт в Германия е предвиден на 11 ноември 2017. Нормалният C3 стартира с мощния 82 конски сили бензинов двигател и цена около 13 000 евро.