От пръв поглед грабва новият модерен дизайн на задната част на компактния автомобил
През 2018 година стартира четвъртото поколение на Ford Focus. Компактният модел на Кьолн беше уловен без камуфлаж по време на рекламни снимки, като на нашите ловци на прототипи се отдаде възможността да снимат и интериора.
За да върви в крак с новите VW Golf и Opel Astra, Ford ще обнови в много области новия Focus, който ще бъде пуснат на пазара през 2018. Тъй като той отново е проектиран като световен модел, той стъпва като хечбек, седан и комби. На снимката, публикувана ексклузивно на сайта vezess.hu (благодарим ви, момчета!), може да се види Ford Focus в маскировка ST. Той има червени спирачни дискове, голям спойлер на покрива и по-големи олекотени джанти. От пръв поглед грабва новият модерен дизайн на задната част на компактния автомобил, С-колоната е по-тясна, арките на задните колела са изнесени, светлините са по-тесни.
Новият Ford Focus с много техника и по-малко тегло
Въпреки това четвъртото поколение Ford Focus запазва пропорциите на сегашния модел, но получава по-дълго междуосие (плюс 5 сантиметра) и по-голяма широчина, за да осигури повече пространство в интериора. Ford Focus Turnier, комби версията, междувременно е с десет сантиметра по-дълга и обемът на багажника е повече от 600 литра.
Сегашният модел е 490 литра. В сравнение с предшественика си новият Ford Focus е редуцирал теглото си с около 50 килограма в зависимост от изпълнението чрез олекотената конструкция и използването на висока якостна стомана.
Разбира се, не са забравени системите за безопасност и подпомагане, както и в предложенията за инфотейнмънт система. Кокпитът наподобява на стила, показан във Ford Fiesta, който включва частично графични инструменти в класическия кокпит, зад волана с три спици и инфо дисплей в средата на таблото. Последните изображения на прототипа го показват много ясно: под дисплея се намират контролите на аудиосистемата, включително централно разположените вентилационни отвори. Управлението на климатика се намира отдолу на централната конзола. Отговорните лица на Ford са осъзнали необходимостта от отлично качество: не само че са използвани по-добри пластмаси в интериора, но те трябва точно да са на мястото си.
Нова автоматика и мощен специален модел върху стара база
Актуалните двигатели са намерили приложение във Focus номер 4. За пръв път вариант на три цилиндровия бензинов двигател с деактивиране на цилиндър, който трябва да има шест процента по-малък разход. За по-мощните версии на еднолитровия Ecoboost, Ford предлага опционална осемстепенна автоматична скоростна кутия, която в бъдеще ще се активира вместо с лоста на централната конзола с помощта на въртящ се бутон (E-Shifter). Досега се предлагаше само шестстепенна автоматична трансмисия.
Focus Electric може би ще отпадне в следващото поколение, който всъщност не можа да се наложи на пазара, за сметка на това обаче хибридния вариант вероятно няма да липсва от офертата. Очакват се също така и спортните варианти ST, Ford Focus RS със задвижване на всички колела., който е оборудван като мек хибрид с вграден стартов генератор и 48-волтова електрическа система. Съответно, Focus RS генерира най-малко 400 к.с. и въртящ момент от 600 Нм. От него още има и специална серия, базирана на настоящия модел. Лимитираният Ford Focus RS500 ще зарадва феновете си още през тази година. Цените на новия Ford Focus би трябвало да започнат от около 17 000 евро.