Веднага може да бъде поръчан, а доставките следват в началото на 2016
Новият Ford Focus RS за пръв път стартира със задвижване на четирите колела и с пет врати. Най-накрая Ford обяви цените: 350 к.с. и 470 Нм срещу 39 000 евро.
Пъзелът се подреди: новият Ford Focus може веднага да бъде поръчан, а доставките следват в началото на 2016. И на какви цени? Те започват от 39 000 евро. Това обяви Ford на IAA. От доста време се знаеше, че новият Ford Focus RS ще бъде със задвижване на всички колела. Разбира се, не в комбинация с 2,5-литровия петцилиндров мотор на предшественика. Вместо това, Ford е поставил под капака 2,3-литров Ecoboost четирицилиндров двигател от новия Mustang и с това компактният спортен автомобил, що се отнася до задвижването, той достойно се нарежда между VW Golf R, Audi S3 и Mercedes A 45 AMG. За да не отстъпва по функционалност от конкурентите си, автомобилът от Кьолн ще се предлага за първи път и единствено само с пет врати .
Ford Focus RS ще развива 266 км/ч
За старта на Focus RS, Ford е модифицирал четирите цилиндъра, с нов двоен турбокомпресор и по-голям интеркулер. Резултатът е налице - мощност от 309 к.с. до 350 к.с. Максималният въртящ момент става 440 Нм от 2000 оборота, при форсиране за 15 секунди дори и до 470 Нм. Спринта от нула до 100 км/ч задвижващият всички колела реализира само за 4,7 секунди, максималната скорост е определена на 266 км/ч. Промяната от 5 на 4 цилиндъра, която стандартно става със старт-стоп система, трябва да намали консумацията с 20% в сравнение с предходния модел и да достигне среден разход от 8,5 л/100 км.
Второстепенен въпрос за тези, които са чакали тази новина: времената на приплъзване в завой благодарение на задвижването на четирите колела в новия Ford Focus са вече минало. Два електронно контролирани диференциала разпределят задвижващата мощност не само между предната и задната ос, но също така и между двете задни колела. Максимално 70% от задвижващата сила отива към задната ос. Точно там Torque Vectoring изпраща въртящия момент при необходимост до 100% към съответното външно колело в завоя. За да се осъществи това, борд електрониката изчислява параметрите, като например ъгъл на управление и отклонение от курса, напречното ускорение и скоростта на движение. Ford обещава неутрална независима реакция на волана в граничната зона, лесно управляемо презавиване и максимално напречно ускорение от повече от 1g.
Визуално Ford Focus RS си остава дискретен
Шасито на новия Ford Focus RS в сравнение с ST-модела (Ford Focus ST по време на тестови пробег) е конфигурирано още по-твърдо и е подсилено с по-големи стабилизатори. Амортисьорите се регулират електронно в две степени и предлагат настройка за състезателна писта. Контакта с пътя държат 19-цолови алуминиеви джанти, „обути” в гуми Michelin Pilot Super Sport с размер 235/35. Срещу доплащане могат да бъдат монтирани Semi-Slicks (Pilot Sport Cup 2).
Както установихме при първата ни среща, новият Ford Focus RS е доста дискретен по отношение външен вид. От по-малко мощния ST-модел, той е взел по-големите отвори на радиатора, предния сплитер и вертикалните фарове за мъгла, не е заимствал само широките калници. Задното крило, дифузьорът и двата големи накрайника на изпускателната система са запазени. Водачът и пътникът до него се разполагат както и преди на спортни седалки Recaro. Кокпитът е оборудван с плосък спортен волан, и както обикновено, с допълнителни инструменти за температурата, налягането на маслото и налягането на компресора. Най-голямото предимство на четирите врати е, разбира се, много по-удобният достъп до задните места, където могат да се настанят удобно двама възрастни, дори и на по-дълги пътувания.
Новият Ford Focus RS ще дебютира в началото на март на автомобилното изложение в Женева. На Фестивала на скоростта през 2015 Кен Блок се представи блестящо и публиката възторжено го аплодира. Ясно е, че новият RS ще слиза от поточната линия в завода на Ford в Саарлуис и за първи път ще атакува световни пазари, включително Северна Америка, Китай и Австралия.