Новото поколение на екстремния пикап ще се задвижва от трилитров V6 с 288 к.с.
Новото поколение на "световния" пикап на Ford - Ranger, беше показано за пръв път още в края на миналата година, а сега идва ред на неговата екстремна и изключително популярна версия Raptor. За изненада на мнозина, дълго време се спекулираше с факта, че бъдещият наследник на Ranger Raptor ще получи дизелов V6 под капака. Сега от Ford сложиха край на предположенията - моторът на машината действително е V6, само че бензинов, с работен обем три литра, принудително пълнене с два турбокомпресора и максимална мощност 288 конски сили. Дизели с четири и шест цилиндъра ще се предлагат за други версии на новия пикап.
Другата изненада при новия Ford Ranger Raptor отново е свързана със задвижващия тракт - моделът за пръв път ще разполага със система за постоянно задвижване на четирите колела - досега двойното предаване се активираше допълнително. С тази промяна се очаква допълнително подобряване на сцеплението и на цялостното поведение на Ranger Raptor върху различни типове настилка. Ще има също блокажи на предния и на задния мост, както и понижаващ режим на трансмисията. Общият брой на режимите на работа на задвижването достига седем, четири от тях са офроуд и с допълнителен модус "Baja" за автентично рали изживяване извън пътя.
Спортната ауспухова система с клапани позволява промяна на звука в четири степени, най-мощната от които е единствено за използване при екстремно шофиране далеч от населени места. Както и досега, окачването включва високотехнологични състезателни компоненти като например амортисьори Fox, при които триенето е намалено чрез използването на специално тефлоново масло, което намалява опасността от опасно загряване при екстремно шофиране. Въпросните амортисьори са адаптивни и имат различни режими на работа, осигурявайки оптимално поведение при всякакви предизвикателства. Гумите са BF Goodrich с размер 285/70 R 17, предвидена е масивна защита на дъното за предпазване на всички важни компоненти на автомобила, максималният ход на предното окачване е увеличен с допълнителни 20 мм и вече достига 256 милиметра.