Масата на автомобила като цяло ще намалее, според слуховете с 80-100 кг
Идеята за създаване на модулните платформи хрумва на члена на Съвета на директорите на Audi и директор по развитието Улрих Хакенберг още през 1990 година. И в крайна сметка всичко е отишло толкова далеч, сега на една и съща платформа MLB Evo германците строят и сравнително компактния модел Audi A4, и големите кросоувъри Audi Q7 и Bentley Bentayga. А през следващите няколко години тази платформа ще бъде в основата на новите поколения Audi A6, A8 и A7. Бъдещият A7 вече бе издебнат от папараците по германските пътища.
Най-бързият вариант на Audi A7 Sportback ще бъде в състояние да ускори до 100 км/ч за по-малко от пет секунди. В зависимост от нивото на оборудване ще бъде оборудван със седемстепенна преселективна роботизирана трансмисия или с автоматична кутия с осем степени.
Производство на хечбека с пет врати ще остане в Некарсулм. Серийният автомобил, който ще се появи на пазара през втората половина на 2017 г., ще получи по-лека каросерия, в която делът на алуминия ще бъде увеличен с 21-40%. Ще бъдат използвани и различни марки високоякостна стомана. Масата на автомобила като цяло ще намалее, според слуховете с 80-100 кг.
Очаква се двигателната гама да остане както и сега. Ще бъде запазена схемата от четири- и шестцилиндрови турбо двигатели с работен обем от два до три литра, работещи с бензин или дизелово гориво. Сега тези мотори генерират между 252 и 333 сили. Може ще бъдат добавени още 10-15 конски сили, а инженерите на компанията работят агрегатите да станат по-чисти и по-икономични. Но най-забележителната новост в списъка на оборудването ще бъде "автопилотът", който ще управлява автомобила самостоятелно при скорост до 60 км/ч.