Продажбите на европейския пазар са планирани за втората половина на годината
Французите представиха третото поколение на Peugeot 308. Автомобилът върху еволюиралата платформа EMP 2 получава множество нови електронни системи и седем версии на задвижване , включително две хибридни със зареждане от контакта. Разбира се, всичко това е украсено с новото лого на марката.
Дължината, широчината и височината на хечбека с пет вратите са съответно 4367 мм (+114 спрямо предшественика), 1852 (+37) и 1444 (–20 мм). Междуосието е 2675 мм (+55). Багажник: 412/1323 л (-58/+ 14).
Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28. LED светлините и фаровете са включени във всички нива на оборудване, а светлините ще бъдат матрични в пакета GT / GT.
Конвенционалните двигатели на 308 са както следва: бензиновият турбо агрегат PureTech 1,2 ще се предлага в две базови версии (110 к.с., 205 Нмили 130 к.с., 230 Нм. Първата е само с шестстепенна механична трансмисия, а при втората има избор между ръчна или осемстепенна автоматичнса предавателна кутия. Дизелът BlueHdi 1.5 (130 к.с., 300 Нм) също може да бъде с механична или автоматична кутия. Всички двигатели са оборудвани със система Start & Stop.
Най-новата версия Peugeot i-Cockpit включва 10-инчово табло за управление и централен екран, i-Connect или i-Connect Advanced системи за свързване до два телефона чрез Bluetooth, околно осветление в осем нюанса, 34-литрови контейнери за дребни предмети, чифт USB C конектори, безжично зареждане...
Версията Hybrid 180 e-EAT8 е базирана на двигателя PureTech 1,6 (150 к.с., 250 Нм) и е допълнена от електрически мотор (110 к.с., 320 Нм), работещ в комбинация с автоматична трансмисия. Комбинираната мощност на системата е 180 к.с. и 360 Нм. Батерията с капацитете 12,4 кВтч позволява шофиране до 60 км, без да бъде стартиран двигателят с вътрешно горене при цикъл WLTP. По-голямата версия Hybrid 225 e-EAT8 има същата структура, но двигателят с вътрешно горене развива 180 к.с. (250 Нм), електродвигателят е същият като този на по-младия хибрид, а общата мощност е 225 к.с. (360 Нм), пробегът е 59 км със същата батерия.
Забележителен е наборът от двойка малки предавателни лостове: трансмисии (в случай на автоматично) и "стилен" на движение (програмите зависят от задвижването, така че за хибридите ще има режими Electric, Hybrid, Eco, Normal, Sport)..
Сред важните удобства: гласов контрол и актуализиране на навигационните карти „по въздух“. А до края на годината ще се появи опционалният пакет Drive Assist 2.0, включващ адаптивен круиз контрол с функция Stop & Go, поддържане на лентата и смяна на лентата и изпреварване ще работят по магистралите, връщайки се в лентата си по команда на водача при скорости от 70 до 180 км/ч, препоръки за оптималната скорост и нейното автоматично регулиране преди завоите на пътя.
Стенното зарядно устройство със 7,4 кВт ще се справя със зареждането на тяговата батерия за 1 час 55 минути. Домашен контакт при 16 ампера - за 3 часа 50 минути, при осем ампера - за 7 часа 5 минути.
Моделът също така получа наблюдение на слепите зони с по-голям обсег (75 м), наблюдение на кръстосания трафик отзад, камера за обратно виждане с ъгъл на видимост от 180 градуса с повишена разделителна способност, изглед с четири камери, влизане без ключ, отопление на предното стъкло и волана, автоматично накланяне на огледалата при движение отзад, автоматично спиране при скорост 7-140 км/ч с реакция на пешеходци и велосипедисти денем и нощем, мониторинг на качеството на въздуха. Излизането на новия автомобил на европейския пазар е планирано за втората половина на годината.