С хибридната система в базовото оборудване компактният модел значително ще поскъпне
За да електрифицира всички модели за европейския пазар до 2025 г., Honda прилага стратегията Electric Vision. Японците споделиха за своите етапи в рамките на изложението във Франкфурт. Първата стъпка е лансирането на хибридната версия на CR-V, втората - серийният електромобил Honda e, а третата ще бъде направена на изложението в Токио, което отваря врати за публиката на 24 октомври. Там ще дебютира четвъртото поколение на хечбека Jazz / Fit. Очакваното разширяване на двигателната гама няма да се случи. Напротив, хибридната система i-MMD ще стане безспорна в Европа.
Шефът на офиса на Honda в Обединеното кралство Дейв Ходжетс каза пред Automotive News, че новият хечбек е "много различен" от сегашния: "Jazz ще получи дизайнерски елементи от електрическия автомобил Honda e, тъй като компанията ще се опита да привлече по-млада аудитория към компактния модел."
В Германия Jazz вече разполага с два бензинови двигателя: 1,3 (102 к.с., 123 Нм и 1.5 (130 к.с., 155 Нм), с шестстепенна механична трансмисия и вариатор. Ценовият диапазон е от 17 290 до 20 690 евро. Според JATO Dynamics европейските продажби през първата половина на годината паднаха с 20% (до 17 140 единици).
Няма съмнение, че с хибридната система в базовото оборудване Jazz значително ще поскъпне. Новият дизайн на модела, колкото и ефектно да изглежда, едва ли ще успее да компенсира скока на цената. Освен това през 2020 г. на арената ще излезе четвъртото поколение на Toyota Yaris, чийто предшественик има хибридна версия, която представлява почти половината от продажбите. Но Honda няма връщане назад, тъй като без тотална електрификация няма да се впише в стандартите за емисии на CO2.