Кросоувърът в цялата си прелест бе уловен от нашите ловци на прототипи
Hyundai ще пусне на пазара в края на 2018 четвъртото поколение на Santa Fe. Кросоувърът в цялата си прелест бе уловен от нашите ловци на прототипи на тестовите пробези на Нюрбургринг.
Въпреки че моделът все още е силно замаскиран, новият Hyundai Santa Fe разкрива своя стайлинг. По-специално, големият SUV е заимствал дизайна на току-що представения Hyundai Kona. Така той се е снабдил с широката шестоъгълна радиаторна решетка тип пчелна пита, обрамчена от разположени дълбоко фарове. Също като при Kona изпъкват LED ленти дневни светлини. Те придават на Santa Fe сърдит и почти агресивен вид. В долната част на престилката Hyundai е инсталирал светлини за мъгла, които за разлика от Kona се простират доста встрани.
Hyundai Santa Fe и като седемместен
Погледът минава над контурирания преден капак към по-скоро тясното предно стъкло. Панорамният покрив е почти хоризонтален, новото поколение външни огледала са монтирани на перваза на прозореца, а не в триъгълника на прозореца. Горната и долната линия на прозореца изтънява в посока назад, докато силно уширените калници се прокрадват изпод камуфлажа. Не е ясно дали прозорците подобно на актуалната версия са силно източени или са като на Kona. Също така е възможно D-колоната визуално да е леко прекъсната, подобно на по-малкия брат. Уширените арки на калниците придават агресивен профил. Задната част на новия Hyundai Santa Fe е подобна като на новопредставения Kona. През камуфлажа се прокрадват тесните задните светлини, както и спойлерът на покрива.
Когато Hyundai Santa Fe стъпи на пазара през 2018, той ще се предлага отново като седемместна версия на Grand Santa Fe. Този модел ще бъде с по-дълго междуосие, леко променена странична визия и трети ред седалки.
Технически той остава верен на известната концепция. Базовата версия на SUV се предлага с предно предаване, всички останали версии са със задвижване на четирите колела. По отношение на задвижването, новият Santa Fe вероятно ще бъде оборудван с 2,0-литров четирицилиндров, който ще измести 2,4-литровия GDI. Например, двулитровият двигател генерира в Kia до 255 к.с. Дизеловите агрегати си остават двулитрови и 2,2-литров CRDi.
Последният продължава да генерира 200 к.с. Мощността се предава посредством шестстепенна ръчна или седемстепенна автоматична трансмисия. Santa Fe ще се радва и на плъгин хибрид.
Новият Hyundai Santa Fe става малко по-скъп
Hyundai Santa Fe се предлага в Германия от 2000 година насам. Моделът Typ SM беше до 2006 в търговската мрежа и след това бе изместен от Typ CM. Третото поколение на SUV-а като Typ DM е на пазара от 2012. В момента Santa Fe с бензинов двигател и предно предаване струва 31 190 евро. Цената на 2,0-литровия CRDI със задвижване на всички колела започва от 41 300 евро. Очакваме леко повишение на цените от около 1000 евро.