Част от моделната офанзива на британската марка след придобиването от индийската Tata
Jaguar се появи на първите страници с електро-SUV, но очевидно се занимава и с наследника на класическия спортен автомобил F-Type.
Jaguar класифицира F-Type като наследник на легендарния E-Type. Той стъпи на пазара през 2013 година. По онова време, Jaguar продаде общо 80 000 автомобила, а през 2017 вече станаха 180 000 екземпляра. F-Type едва ли е допринесъл за увеличение на продажбите. Например само в Германия той има около 1300 клиенти годишно. Но той стартира началото на моделната офанзива след придобиването на британската традиционна марка от индийския концерн Tata, което беше удивителен знак за имиджа.
Ето защо той със сигурност ще има наследник, въпреки че е малко вероятно той да гарантира по-нататъшен ръст на продажбите. Важното за Jaguar са кросоувърите. Най-продаваният модел през 2017 беше F-Pace. Но като доказателство за техническото изискване на марката, двуместният спортен автомобил е по-надежден от всяка рекламна кампания.
За да може новият F-Type 2021 да отговори на изискванията, той трябва да стане по-лек. Тъй като Марк Стантън, техническият директор на SVO, е чувал въпроса: "Защо въпреки високото съдържание на алуминий F-Type е толкова тежък? Защото архитектурата е от много години." SVO като дъщерна марка на Jaguar Land Rover отговаря за Performance вариантите, като например F-Type SVR. "Стандартите и изискванията за безопасност на клиентите не могат да позволят намаляване на теглото. В същото изисквания към характеристиките на продукта и като се вземат предвид бъдещите стандарти, автомобилът сам по себе си трябва да олекне само пет процента, за да се постигне същото тегло на превозното средство. "Въпреки това той е убеден, че независимо от модела, масата на новото поколение автомобили може да се намали значително. "Мисля, че е напълно възможно редуциране на теглото с трицифрен килограмен диапазон", заяви Стантън пред auto motor und sport. С промяна на поколението новият F-тип може да загуби около 100 килограма от теглото си.
Ще бъде ли отново четирицилиндровият като базов двигател
Все още няма информация относно задвижването на новия F-Type за 2021, но наскоро въведената 4-цилиндрова версия с 300 к.с. със сигурност ще допринесе за редуциране на теглото. Със задвижване на задните колела и 8-степенна автоматична скоростна кутия, дори и сегашното поколение ще тежи около 1545 килограма. Ако второто поколение на F-Type беше с този базов двигател и ръчна трансмисия, теглото би могло да падне и на 1500 килограма.
За вариантите V6 и V8 (с компресор) това вероятно ще е трудно. Досега обаче те не само впечатлиха клиентите си със своята чиста мощност, но преди всичко и със своя екстровертен звук. За мнозина може би това дори е по-важната причина за купуването. Трудно е да си представим, че Jaguar ще се предаде, дори ако разходът на гориво на многоцилиндровите машини вече не е актуален. От екологична гледна точка, по-скоро би била актуална чисто електрическата версия - електрическо задвижване на спортен автомобил с 400 к.с., който Jaguar пуска i-Pace на пазара през това лято. Но електрическия F-тип със сигурност ще бъде значително по-тежък от сегашната версия. В галерията с карти можете да видите първия електрически спортен автомобил на Jaguar: E-Type Zero, едно превъплъщение на класическия.