Оборудван с четирицилиндров бензинов турбо двигател Ingenium
Jaguar увеличава привлекателността на новия F-TYPE с въвеждането на свръхмодерния четирицилиндров бензинов двигател Ingenium. Награждаваното семейство F-TYPE вече се простира от базовия модел с четирицилиндров двигател до суперавтомобила на Jaguar за всякакви метеорологични условия с максимална скорост от 322 км/ч – F-TYPE SVR.
Съчетаването на изцяло алуминиевия двуместен спортен автомобил на Jaguar с модерния двулитров двигател с турбокомпресор, 300 к.с., осигурява на ДНК-то на спортния автомобил Jaguar по-голяма пъргавина, икономичност и достъпност. Това е истински F-TYPE със свой собствен уникален характер.
Новият модел запазва динамиката, очаквана от F-TYPE, може да ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди и развива максимална скорост от 249 км/ч. Високият максимален въртящ момент от 400 Нм на двигателя с турбокомпресор, генериран от едва 1 500 об/мин, заедно с 8-степенната трансмисия Quickshift осигуряват отлични реакции в целия обхват на оборотите.
Двигателят Ingenium, 300 к.с., е не само най-мощният четирицилиндров агрегат, предлаган някога в сериен автомобил Jaguar, но и генерира най-високата специфична мощност от всички двигатели от гамата F-TYPE: 150 к.с. на литър. Това го прави и най-икономичният F-TYPE в гамата, с 16% по-нисък разход на гориво спрямо V6 с 340 к.с., заедно с CO2 емисии от едва 163 г/км при европейски комбиниран цикъл.
Редица усъвършенствани технологии позволяват на двигателя Ingenium да предложи това съчетание на висока динамика и нисък разход на гориво. В цилиндричната глава е прецизно интегрирано свръхмодерно електрохидравлично управление на клапаните с патентовани контролни алгоритми, разработени от компанията. Тази технология позволява изцяло променлив контрол на хода на всмукателните клапани за оптимална мощност, въртящ момент и икономичност в целия работен обхват на двигателя.
Изпускателният колектор е интегриран в отлятата цилиндрова глава. Охлаждащата течност, която преминава през каналите в колектора, намалява времето за загряване, а оттам и разхода на гориво и емисиите. Колекторът е прецизно съчетан с twin-scroll турбокомпресор. Дизайнът предотвратява намесата на пулсацията на отработените газове, което осигурява много по-бързи реакции на турбинното колело. По този начин по-голямо налягане се доставя почти мигновено, което почти премахва турбо закъснението, осигурявайки бързата обратна връзка, типична за усещането при шофиране на F-TYPE.
Турбокомпресорът е с керамични сачмени лагери, за да осигури най-добрата възможна стартова динамика и преходни реакции и същевременно да позволи на двигателя да развие високата си максимална мощност. Тези лагери осигуряват възможно най-ниското триене, особено при студен старт.
Системата за директно впръскване под налягане 200 бара включва централно монтирани горивни инжектори. Заедно с оптимизираните модели на впръскване, тази технология спомага за максимално намаляване на въздействието върху цилиндровите стени и челата на буталата, като по този начин подобрява икономичността и намалява емисиите.
Като всички членове на семейството Ingenium, двигателят с 300 к.с. на F-TYPE е проектиран и разработен от компанията. Той се произвежда в Обединеното кралство в Центъра за производство на двигатели на Jaguar Land Rover на стойност 1 милиард английски лири, наред с четирицилиндровите бензинови двигатели, 200 к.с. и 250 к.с., и четирицилиндровите дизелови двигатели, 150 к.с., 163 к.с., 180 к.с. и 240 к.с.
Двигателят Ingenium допринася за общото намаляване на теглото на автомобила с 52 кг– най-вече в предната ос – и това е ключово за увеличената пъргавина на четирицилиндровия F-TYPE. Прецизното тунинговане на шасито в допълнение към новия двигател осигурява още по-бързи реакции на волана, контрол на каросерията и комфорт на возията.
Въвеждането на четирицилиндровия двигател не означава, че водачите ще трябва да се лишат от обратната връзка или удоволствието от звука на двигателя: те винаги са били съществена част от привлекателността на F-TYPE и с тях не е правен компромис. Прецизно тунингована активна изпускателна система е стандартно оборудване за всички базови модели F-TYPE, а версиите R-Dynamic включват активна изпускателна система с възможност за превключване за още по-голямо участие на водача.
Jaguar F-TYPE за моделна година 2018 включва визуални подобрения, които придават на спортния автомобил още по-мощно присъствие. Брони с нов дизайн и full LED предни фарове усъвършенстват награждавания дизайн на F-TYPE и осигуряват още по-голямо разграничение между отделните модели в гамата.
Отзад, моделът с четирицилиндров двигател е с уникален ауспух с един накрайник, което го отличава от от двойния централен ауспух и външно монтирания четворен ауспух на моделите с двигатели V6 и V8. Олекотени 18-инчови джанти също отличават най-новото попълнение в гамата и спомагат за максимално намаляване на необресорената маса, допринасяйки за усъвършенстваната возия и управление.
Промените в интериора на F-TYPE, включително олекотените, издължени седалки, информационно-развлекателната система Touch Pro и новите хромирани и алуминиеви покрития, засилват усещането за фокусирано върху водача шофиране. Елегантно огледало без рамка добавя още един модерен щрих.
Новата гама F-TYPE предлага също усъвършенстван набор от системи в помощ на водача, допълнен от интегрирането на изключително модерна предна стерео камера. Тези системи подобряват безопасността, намаляват натоварването на водача и включват Автономна аварийна спирачка, Предупреждение за напускане на лентата и Асистент за придържане в лентата, Разпознаване на пътните знаци, Адаптивен ограничител на скоростта и Следене на състоянието на водача.
Новата гама автомобили F-TYPE включва:
F-TYPE купе и кабриолет:
2-литров, 4-цилиндров двигател, 300 к.с., трансмисия Quickshift, Задвижване на задните колела (RWD)
3-литров V6, 340 к.с., Quickshift RWD/ механична трансмисия RWD
3-литров V6, 380 к.с., Quickshift; RWD/ Задвижване на всички колела (AWD), механична трансмисия RWD
F-TYPE R-Dynamic купе и кабриолет:
2-литров, 4-цилиндров двигател, 300 к.с., Quickshift RWD
3-литров V6, 340 к.с., Quickshift RWD/ механична трансмисия RWD
3-литров V6, 380 к.с., Quickshift; RWD/ AWD, механична трансмисия RWD
F-TYPE 400 SPORT купе и кабриолет:
3-литров V6, 400 к.с., Quickshift; RWD/ AWD
F-TYPE R купе и кабриолет:
5-литров V8, 550 к.с., Quickshift AWD
F-TYPE SVR купе и кабриолет:
5-литров V8, 575 к.с., Quickshift AWD