Това е петото поколение на флагманския Jaguar XJ, чиято премиера се очаква през 2020 г.
Второто поколение на всъдехода Land Rover Defender бе безспорно една от основните премиери на изложението във Франкфурт. По време на презентацията още един автомобил пламна за момент пред публиката - това е петото поколение на флагманския Jaguar XJ, чиято премиера вероятно ще се състои през първата половина на 2020 г. Задната част на автомобила, светлините, наклоненият покрив и доста къса задница, бяха показани на екрана под формата на тийзъри.
Светлините на XJ са изпълнени в същия стил като кросоувъра Jaguar I-Pace, наскоро обновения седан Jaguar XE или се подготвят за премиерата на обновения спортен автомобил Jaguar F-type..
Платформата D7 (PLA) е пример за гъвкавост на конструкция на архитектурата, която дори не се нарича модулна. D7 има няколко подвида (D7a, D7e, D7u, D7x), използвани при девет различни модела на Jaguar и Land Rover, като електрическия кросоувър Jaguar I-Pace (D7e, на снимката) или най-новия Land Rover Defender (D7x).
Според предварителни данни седанът XJ може да се превърне в лифтбек. И това не е изключено. XJ е построен върху новата модулна платформа MLA (Modular Longitudinal Architecture), която първоначално бе проектирана за различни видове хибриди и чисто електрически модификациии. Седанът (или лифтбекът) на Jaguar ще получи напълно електрическа версия, а също така, както изглежда, и хибридна със зареждане от контакта.
Батерията на I-Pace има номинална стойност 90 кВтч. В следващите електрически автомобили на JLR все още не се очаква този показател да расте, но инженерите ще се съсредоточат върху повишаване на ефективността на тази енергия.
Впоследствие платформата MLA ще бъде приложена за много големи модели на Jaguar и Land Rover (Range Rover). Това лято шефът на JLR Development Ник Роджърс разкри някои подробности за MLA на конференция за инвеститорите. Така че във всички базирани на нея, изцяло електрическите модификации ще получат единична батерия с капацитет 90,2 кВт ч, което осигурява автономен пробег в смесен цикъл около 470 км. Очаква се хибридите, заредени от електрическата мрежа, да имат 13,1 кВтч батерия (същото важи и сега).