Мекият покрив се сгъва по електрически начин за 18 секунди при скорост до 50 км/ч
Не е ли странно по това време да представяш открит автомобил? Новият A5 Cabriolet обаче не мисли така. Със своя мек покрив, моделът ще се възползва от автомобилното изложение в Лос Анджелис, за да разкрие официално своите линии и ключовите си характеристики.
Няма да мине много време и фамилията на новия A5 ще бъде напълно завършена. След купето, после Sportback с пет врати, сега идва времето за дебюта на кабриолета.
Audi избра шоуто в Лос Анжелис, за да представи този вариант, който ще бъде на пазара през март. Що се отнася до стила, то класицизмът е в основата. Подобно на останалата част от гамата, сега се появяват нови светлини с ъглов рисунък, леко по-хоризонтална радиаторна решетка в сравнение с досегашните, стилно изтеглени задни фарове или декоративен момент около огледалата за задно виждане. В същото време няма промени при избора на мек покрив, който се сгъва по електрически начин за 18 секунди до 50 км/ч: кабриолетът на BMW Серия 4 ще остане сам да защитава хардтопа в тази категория с четири места, докато Mercedes C-Class също предпочита текстила.
Лек намаляване на теглото
С дължина от 4,67 м, A5 Cabriolet 2017 надхвърля предшественика си с 5 см. Но това се дължи главно на актуалната платформа MLB Evo, която наскоро сподели и А4. Въпреки повишената стабилност, новият открит модел на марката с четирите пръстена е намалил теглото си с 40 кг и в крайна сметка тежи 1690 кг, единствено тази версия ще бъде задвижвана от дизелов 2,0 TDI с мощност 190 к. с. Агрегатът V6 3,0 TDI с 218 к.с. ще бъде монтиран на модификацията с интегрална трансмисия quattro, както и четирицилиндровия бензинов турбо бензинов мотор 2,0 TFSI с 252 к.с. и спортния S5 Cabriolet, задвижван от V6 турбо с мощност 354 к.с. Двигателите 2,0 TFSI със 190 к.с. и 3,0 TDI с 286 к.с. ще се появят на по-късен етап, докато трите различни скоростни кутии ще бъдат предложени в зависимост от версията: ръчна шестстепенна, седемстепенна трансмисия s tronic с два съединителя, както и автоматичен конвертор Tiptronic с осем предавки.
Подобно на останалата част от гамата на А5, кабриолетът също е пълен с технологии. Класическото арматурно табло опционално може да бъде заменено с Virtual Cockpit, където традиционните уреди са заменени с голям персонализиран дисплей. Мултимедийната система обаче ще запази централния си дисплей, за разлика от по-малкия брат TT Roadster, така че пътниците да не се чувстват ощетени.
Обемът на багажника сега достига 380 куб. дециметра. Той може да се отворя само с едно движение на крака под задната броня.В предните предпазни колани са поставени микрофони, за да се улеснят телефонните разговори с комплекта свободни ръце, включително и на открито. Наред с големия брой асистиращи системи за подпомагане на шофьора на A5 Cabriolet, като започнем от аварийното спиране и стигнем до наблюдение на трафика и контрол на движението при маневри на заден ход.