Седанът за първи път ще има модификация версия с четири задвижващи колела
Седанът Kia Optima за първи път в своята история ще получи модификация със задвижване на всички колела. Тези данни се съдържат в документ на Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), където новото поколение на модел ще бъде преименувано като K5 - както на родния пазар в Южна Корея. Това се съобщава The Korean Car Blog.
Модификацията T-GDi AWD за североамериканския пазар ще бъде оборудвана с 1,6-литров четирицилиндров турбодвигател с мощност 180 к.с., който ще работи заедно с осемстепенна автоматична скоростна кутия.
В допълнение, новият Kia Optima ще има „гореща” GT-версия с 2,5-литров четирицилиндров турбо агрегат, генериращ 290 к.с.. Трансмисията е осемстепенна роботизирана с два съединителя. В САЩ продажбите на седана трябва да започнат преди края на тази година.
Kia Optima за Южна Корея беше представен в края на есента на 2019 г. Със седана дебютира и новата дизайнерска линия, която ще бъде следвана при разработването на бъдещи модели на южнокорейската марка. Отличителна черта на автомобила е еволюираната радиаторна решетка Tiger Smile с нова форма, големи странични въздухозаборници, както и задни светлини, обединени от спирачна светлинна лента.
В салона се появява дигитално табло, а традиционният предавателен лост е заменен с въртяща се шайба. Системите на автомобила може да бъдат управлявани със сензорен екран или с гласови команди.
В момента се продава четвъртото поколение на Kia Optima. Седанът се предлага с атмосферни двигатели с работен обем 2,0 и 2,4 литра и мощност 150 и 188 к.с. съответно, както и с двулитров четирицилиндров мотор, генериращ 245 к.с.