Формата на модела е произлязла изпод перото на главния дизайнер на марката Петер Шрайер
Kia дава газ на емоционалната права: новият Stinger е елегантно спортно купе с четири врати в стила на BMW Серия 4 Gran Coupé или Audi A5 Sportback, като, разбира се, VW пасва повече като конкурент. За Европа има и дизелов вариант.
Покривът му пада плавно назад, но въпреки това има четири врати: дори Kia се осмелява да скочи в царството на купетата с четири врати. Stinger се базира на усъвършенствана платформа на Hyundai G80 и главният директор на Kia по развойната дейност Алберт Бирман му придаде спортен дух. С което Kia едва сега прие насериозно допълнениетоо "спорт". Преди да постъпи при корейците през пролетта на 2015, Бирман е бил главния конструктор на моделите Athletik на BMW M.
Близко усещане на Kia Stinger
Той всъщност изглежда уникален, въпреки това скоростният лост на Kia Stinger изглежда малко като компилация от скоростен лост на Audi и Mercedes-AMG. Кожената тапицерия на лоста създава приятното усещане при допир. Шофьорът може да си сложи ръката на централната конзола и лявата ръка спокойно да стои на споменатия лост. Разбира се, за пръстите на ръцете има разлика от това при Audi, тук няма досег с обслужващи елементи. За да се задейства климатикът с този шикозен метален лост, водачът трябва да го хване отпред. Управлението на климатика става с галванизирана лента с бутони, която изглежда като неръждаема и се усеща метален хлад. Особено удобна е настройката на отоплението на предните седалки: малък валяк дреме на централната конзола, което наистина е забавно.
Много бутони
Твърдият волан на Kia е снабден с много, но в добър порядък ключове, които изискват все по-малко време за работа. Който кара своя Stinger често, няма да има проблем.
Има място отпред и отзад, дори за високи хора, дори и когато покривът на Stinger е вълнообразен и насочен надолу към кърмата - дизайн, форма, която е популярна със своята елегантност от доста време. Седалките отиват малко напред с американския привкус: те са удобни и осигуряват по-голяма опора.
Формата на Stinger е произлязла изпод перото на главния дизайнер на Kia Петер Шрайер и европейския главен дизайнер на Kia Грегъри Жулаи, които успяха да създадат шикозния автомобил. Най-голямото предизвикателство са уширенията на калниците на задните колела, които създават оптична измама за притиснат към асфалта автомобил. Дори и по отношение на интериора Шрайер е работил усърдно, всъщност той е започнал кариерата си като интериорен дизайнер. Шикозни, изчистени кожени седалки, добре конфигурирано арматурно табло с кръгли отвори за въздух, както и също толкова добре оформен скоростен лост, всичко доказва, че интелигентни интериорни оформления могат да идват и от Корея. В центъра на арматурното табло е позициониран мултимедиен екран с широк марж.
Съвременни удобства
Stinger предлага много модерно оборудване. Така например, той може да бъде оборудван с Head-up дисплей, с безжично зарядно за смартфони и електрически заден капак. Системите за сигурност включват идентифициране на пешеходци, адаптивен круиз контрол, базиращ се на радар, предупреждение при напускане лентата на движение, автоматични дълги светлини, предупреждение за умора, система за мъртвия ъгъл и монитор за кръгово наблюдение.
За Европа и с турбо дизел
Новата Kia Stinger е дълга 4,83 м, широка 1,87 м. и висока 1,4 м. и има междуосие от 2,9 метра. Под капака на стартовия модел тупти 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с 255 к.с. и максимален въртящ момент от 353 Нм, което е достатъчно, за да стартира от нула до 100 км/ч за 6,0 секунди. Както GT, Stinger се задвижва от 3,3-литров шестцилиндров бензинов двигател с 370 к.с. и въртящ момент от 510 Нм, с който спринта се реализира за 5,0 секунди. Съществува опция задвижване на задните колела и задвижване на всички колела, което е с Torque Vectoring. Шестцилиндровият модел е оборудван с електронно регулируеми амортисьори и пет предавки. Двигателите винаги се куплират с осемстепенна автоматична трансмисия, разработена от концерна Kia, където предавките могат да бъдат също така и ръчни. При спортен режим, превключването трябва да става с десет процента по-бързо, отколкото в режим комфорт, при ръчно превключване има допълнително пестене на време от 30% .
Специално за стъпването на Европейския пазар, което се предвижда да се случи през четвъртото тримесечие на 2017, портфолиото двигатели на Stinger също бива ревизирано. Наред с 3,3-литровия V6 и двулитров турбо бензинов двигател, под капака ще тупти и 2,2-литров четирицилиндров. Мощният 200 к.с. и 440 Нм дизел ще ускори Stinger в рамките на 8,5 секунди до 100 и ще може да вдига 225 км/ч. Дизеловият мотор също ще бъде с осемстепенна автоматична.
Интензивен тест на пистата Нордшлайфе
Kia подлага Stinger на сравнителен тест на Нордшлайфе в Нюрбургринг, с автомобили като BMW Серия 4 Gran Coupé и Audi A5 Sportback. Разбира се, германските конкуренти традиционно са значително по-скъпи от корееца. Стартиращият през април 2017 VW Arteon, наследник на CC, повече наподобява Stinger, но Kia ще се конкурира може би с порядъчно съотношение мощност/цена. Kia все още не е обявила точната цена на Stinger.