Глобална архитектура – платформата К, осигурява отлична здравина и дизайнерска свобода
След шест поколения на успех в класа на компактните седани, най-новото седмо поколение на Lexus ES тръгва в нова и по-амбициозна посока. Известен отдавна със своя комфорт, изтънченост и луксозни характеристики, новият ES надгражда силните си черти с изцяло новото купе, което позволява по-динамичен външен дизайн и по-добро поведение при шофиране.
Той е логично продължение на дизайнерската посока на Lexus и майсторските автомобили, които предлагат повече вълнение, емоционална връзка и страст, допринасяйки с това да се приведе визията на бранда за бъдещето му към по-широка аудитория. Традиционните клиенти ще намерят новия ES по-просторен, по-тих и по-безопасен в сравнение с всичко преди това, докато новото поколение от потребители ще се запознаят със седан с по-ярко поведение, водещи в класа си технологии за безопасност и ниво на занаятчийска изработка, която рядко може да се срещне в сегмента.
Седмото поколение ES ще бъде първото, представено на пазарите в Европейския съюз и България. Той следва флагманския седан LS и купето LC в написването на нова глава в дизайна на Lexus, който се характеризира с по-силни емоционални качества. Атрактивният стил, благодарение на изцяло новата глобална платформа – K (GA-K), ще привлича потребителите в района, заедно с по-ангажиращото преживяване при шофиране и по-високото осигуряване на безопасност. Моделът ще се предлага в Европейския съюз и България ексклузивно с пълнохибридно задвижване – ES 300h, а продажбите на пазара ще стартират от декември 2018 г.
Lexus реализира близо 75 000 продажби в Европа през 2017 г., най-високият резултат към момента, бележейки ръст за четвърта поредна година. Новият седан ES ще бъде основен модел в гамата, като ще допринесе за амбицията на Lexus да достигне 100 000 продажби на нови автомобили годишно в Европа до 2020 г.
Ново измерение на дизайна в ES
Новият ES е разработен върху изцяло новата глобална платформа - K (GA-K), която дава възможност на Lexus да изследва границите на дизайна при компактните седани. Автомобилът е по-дълъг (+65 мм), по-нисък (-5 мм) и по-широк (+45 мм) в сравнение с предшественика си. По-дългово междуосие (+50 мм) позволява колелата да се изтеглят максимално до ъглите на автомобила с по-широки предна и задна следа (+10 и +37 мм). Неговата позиция и пропорции отразяват новооткритите му динамични способности и придават на ES атрактивен вид, което ще накара собствениците и феновете да му се насладят още повече.
Ясуо Кажино, главен дизайнер на ES, описва новия вид на автомобила като „провокативна елегантност“. „ES винаги е бил елегантен, луксозен седан. С това поколение ние добавяме дръзки дизайнерски елементи, които предизвикват традиционните потребителски очаквания,“ каза той.
Новата платформа GA-K позволява по-ниска линия на капака, което дава на екипа на Кажино свободата да разработи отличим силует със силен наклон надолу, създавайки динамични, но и плавни форми. Отпред лицето на ES е различно, според модела. Стандартните модели демонстрират характерната, вретеновидна, радиаторна решетка с елегантни вертикални линии, които излизат радиално от центъра на логото на Lexus, а F моделите – представени за пръв път в гамата на ES, получават смела, черна вретеновидна решетка с 3D дизайн, който кореспондира с агресивна предна броня.
Скъсвайки с традицията на предишните поколения, дизайнът разкрива бърза линия на покрива, която подчертава по-ниската позиция и изключителната аеродинамика. Задният край е чист и изрязан косо, с LED лампи, които се обвиват около задните калници, за да създадат продължителна стилистична линия при всякакъв изглед под ъгъл. F SPORT версиите на модела добавят заден спойлер, F Sport емблеми и по-ниски брони, които да добавят акцент към външния вид. Налични са три различни дизайна на 17- и 18-инчови колела за стандартните модели ES, а с версиите F SPORT са налични 19-инчови колела, които са близки по външен вид като тези на купето Lexus LC.
Палитрата включва 12 цвята с нови бежови и зелени нюанси. Снежно екрю е разработено, за да имитира светлината, отразена на пресен сняг, докато Слънчевото зелено е вдъхновено от океанската вода при огряването й от слънцето. Двата ексклузивни цвята – Топло синьо и F бяло – са налични за моделите F SPORT, допълвайки неговия високоенергиен дизайн.
Бъдещето на интериорите на Lexus
При разработката на външния вид на ES, отправна точка за екипа на Кажино, е концепцията за бъдещия интериор на Lexus, която съчетава ориентиран към водача кокпит с просторна и комфортна зона за пътниците отпред. Вниманието на водача напред към пътя се задържа от разположението на централния дисплей, инструменталното табло и head-up дисплея в тясното пространство в зоната на видимост.
Пространството в автомобила също е от свързан тип с възможност за опционална система за навигация, която включва редица услуги за свързаност. Навигацията предлага 12.3-инчов мултимедиен дисплей и второ поколение управление с Remote Touch тъчпад; гласовото разпознаване на автомобила се простира до мобилен асистент, позволяващ безконтактен контрол през смарфона на водача.
Опциите за интериорните цветове включват нова комбинация, която отразява дизайнерската тема за „провокативна елегантност“. Цветът Сметана е опция и подхожда на кремавата тапицерия в съчетание с кафяв таван, което предава на кабината модерно и едновременно с това топло излъчване и усещане.
Другите варианти включват Черно, Пясъчно и Топаз кафяво.
За създаването на напълно различен външен вид на интериора на новите модели F SPORT е разработен нов вид метална лайсна за купето, която няма еквивалент с нищо правено допреди от Lexus. Вдъхновена от японската традиция за изработка на мечове, лайсната „Хадори“ е с дизайн на променливи вълни, което придава триизмерен вид , който се променя спрямо ъгъла на гледане. Изтънченият елемент е показателен за нивото на детайлност и майсторска изработка, инвестирани в предоставяне на уникално място в моделната гама на F SPORT. Стандартните модели ES ще продължават да използват традиционни материали като бамбук и дърво „шимамоку“, които придават на ES вид на ръчна изработка, който потребителите на луксозни стоки очакват и оценяват.
Нова епоха на динамика
Екипът от инженери, водени от главен инженер Ясухиро Сакакибара, са имали ясна цел – да трансформират имиджа на ES. Това означа превръщането на седан, основно познат със своя комфорт и тишина, да бъде превърнат в еднакво способен да доставя водеща в класа си динамика при управление и мощност, които може да се усещат и чуват.
Според Сакакибара този ES е създаден, за да достави изключително високо ниво на динамика в сравнение с всеки от предшествениците си. Той каза: „Знаем, че този ES трябва да се усеща отзивчив и лесен за управление, независимо от пътя, на който се намира. Това може да бъде постигнато единствено със здрава основа.“
Стартовата позиция е новата платформа GA-K. Тя е изключително здрава, със задвижване на предните колела, която конкурира платформата със задвижване на задните колела GA-L, използвана за купето LC и седана LS по отношение на издръжливостта при усукване. Различни степени на високоякостната стомана намаляват теглото в сравнение с предишни платформи, докато подобренията като изцяло новия мултисвързан дизайн на задното окачване, електрическо захранваното завиване, монтирано в зъбна рейка и V-образна скоба зад задната седалка дават на инженерите гъвкавостта да настроят ES с прецизност, непозната досега.
Екипът, разработващ купето, търси да създаде усещане за комфортна предсказуемост заедно с усещане за бърз отклик във всеки момент. Йошиаки Ито, главен тестови пилот на ES, обяснява:„Бихме искали всеки шофьор да има усещане за пълен контрол, когато е зад волана на ES. Това е ниво на комфорт, което отива отвъд гладкото пътуване."
За още по-високо ниво на динамично поведение моделите F SPORT са налични с Адаптивно променливо окачване (Adaptive Variable Suspension), подобно на това в купето LC. Това добавя регулируеми амортисьори на всяко колело със 650 нива на регулиране, за да осигури изключителен контрол на всяка пътна настилка. Друг ексклузивен елемент в F SPORT е режимът Sport+ от системата Drive Mode Select, който ангажира настройките за най-отзивчивия двигател, трансмисия и окачване. При ES 350 F SPORT също така е налична система за усилване звука от двигателя, която добавя допълнителен слой към звука от двигателя, увеличавайки естествените ритми от енергичното шофиране.
Четвърто поколение хибридна система
ES 300h, който ще се предлага в Европейския съюз, е оборудван с ново, четвърто поколение самозарядна хибридна система, която реализира изключителен разход на гориво, динамика и минимални емисии за компактен луксозен седан. Той съчетава изключително ефективен 2,5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсон, с по-лек, по-компактен и по-мощен мотор-генератор. Общата системна мощност е 218 к.с./ 160 кВт., а комбинираният разход на гориво започва от 4,7 л/ 100 км.
Изцяло новият 2,5-литров двигател осигурява технология за бързо изгаряне, която го превръща в най-ефективния двигател по отношение на топлинна ефективност. Резултатът е повече мощност без увеличение на вредните емисии или разхода на гориво. Характеристики, които спомагат постигането на впечатляващите резултати, включват прави всмукателни портове, увеличени ъгли на клапаните и лазарно обработени легла на клапаните. Маслената помпа с променлива мощност, инжектори с много отвори, VVT-iE на всмукателните клапани и променлива система за охлаждане също допринасят за впечатляващото управление на топлината и горенето.
Общата маневреност е подобрена благодарение на усъвършенстван контролен компютър на хибридната система, която наподобява усещането и мощността на стандартен бензинов двигател. Дори никел-метал хидридна хибридна батерия е по-компактна от преди, което позволява да бъде разположена под задната седалка без да възпрепятства багажното пространство.
Несравними условия за безопасност
Седмото поколение на ES е налично с последната система Lexus Safety System+. Пакетът с технологии за активна безопасност предлага нови възможности и разширява сценариите за шофиране, при които той може да добави защита за водача и пътниците и помага при предотвратяването на инцидент.
Новата функционалност включва Дневно разпознаване на велосипедисти, коeто е част от широката Система за предупреждение преди сблъсък (Pre-Collision System). Способна да регистрира приближаващи превозни средства и пешеходци, системата засича велосипедисти като засяга един от най-често срещаните инциденти на пътя днес. Системата за предупреждение преди сблъсък също е усъвършенствана да разпознава пешеходци през нощта като увеличава чувствителността на радара и динамичните граници.
Друга модернизирана система за безопасност, предлагана в ES, е Системата за двустепенно управление на дългите светлини (AHS). Системата не само включва и изключва дългите светлини автоматично за водача, но и 24-те индивидуални LED светлини са в състояние да адаптират светлинния сноп, за да подобрят осветлението, като намалят отблясъците от насрещното движение.
Следващата глава в историята на ES
Седмото поколение на Lexus ES оповестява нова ера при най-известните и отдавна създадени модели на марката. В съзвучие с флагмана LS на Lexus, новият седан ES има за цел да привлече по-широка аудитория от потребители. Той предлага всичко, което традиционните клиенти очакват заедно с качества, които ще привлекат такива, които не са обмисляли марката преди това. По-ярък стил, по-динамично поведение, висококачествен интериор и последната технология за безопасност ще помогнат за подмяната на имиджа на ES като нов и непредвидим.