Представяме цялостно обновения компактен кросоувър на немския производител Porsche
Porsche пуска новия Macan с повишена ефективност , по-остър дизайн и нова операционна концепция. И трите налични версии идват със значително по-голяма мощност от предшествениците си. Като спортен флагман на успешната серия SUV, Macan GTS е на върха на гамата. Неговият 2,9-литров V6 битурбо двигател вече доставя 324 кВт (440 к.с.) - увеличение от 44 кВт (60 к.с.). С отзивчивостта и мощността, характерни за автомобилите на Porsche GTS, той завършва спринта от 0 до 100 км/ч за 4.3 сек, когато е оборудван с пакета Sport Chrono и достига максимална скорост от 272 км/ч.
Macan S вече е оборудван и с 2,9-литров V6 битурбо двигател, който генерира 20 кВт (26 к.с.) повече мощност от преди, с 280 кВт (380 к.с.). Това задвижва автомобила от място до 100 км/ч за 4,6 сек, а максималната скорост достига до 259 км/ч. Новоразработен, турбокомпресорен четирицилиндров двигател със 195 кВт (265 к.с.) служи като входна точка към света на Macan. Той завършва стандартния спринт от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек и достига максимална скорост от 232 км/ч. Всички двигатели са свързани със седемстепенната трансмисия на Porsche с двоен съединител (PDK) и системата за задвижване на четирите колела на Porsche Traction Management (PTM).
Оптимизирано шаси - ново спортно въздушно окачване за GTS
Новите модели Macan предлагат и широка честотна лента на окачването, балансираща максимален комфорт на окачването и динамични характеристики на спортния автомобил. Допълнително е оптимизирано шасито: Macan вече реагира с още по-голяма чувствителност и по-директно на ситуацията на шофиране и пътните условия, като дава на водача още по-добра обратна връзка чрез волана. За тази цел елементи като характеристиките на амортисьорите на системата Porsche Active Suspension Management (PASM) са преработени специално за този модел. Тя активно и непрекъснато регулира силата на затихване за всяко отделно колело. PASM се предлага като опция за Macan и е стандартен за моделите S и GTS.
Macan GTS сега се отличава от останалите производни дори повече от преди със стандартното вече спортно въздушно окачване, което понижава каросерията с 10 мм. Динамичните предимства на новия GTS се дължат преди всичко на факта, че въздушното окачване е с 10% по-твърдо на предния мост и с 15% по-твърдо на задния мост в сравнение с предшественика си. Опционалният пакет GTS Sport допълнително увеличава динамичния потенциал на автомобила, с 21-инчови джанти с GT дизайн с гуми за изпълнение, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) и пакет Sport Chrono.
Още по-остър дизайн със спортен фокус
Porsche допълнително подобри визуализацията на своя компактен SUV с редица специфични промени. Преработеният нос с инкрустация във външния цвят подчертава широчиината на Macan, което го прави още по-внушителен на пътя. На новия GTS центърът на носната секция, както и другите елементи са изпълнени в черно. Задната част сега е закръглена към пътя от поразителен дифуьор в особено технически дизайн. Тук и в предния край се отличава с нова 3D структура, която по избор се предлага и за страничните остриета на автомобила. LED светлините с Porsche Dynamic Light System (PDLS) и външните огледала Sport Design вече са стандартни за всички модели.
Налични са общо 14 цвята за новия Macan, включително новите цветове Papaya Metallic и Gentian Blue Metallic, както и Python Green за Macan GTS с пакета GTS Sport. Със своите индивидуални опции за цвят и боя за проба, Porsche Exclusive Manufaktur значително разширява дизайнерската свобода за Macan. По-големи колела също са монтирани стандартно: те са с размер поне 19 инча за Macan, 20 инча за Macan S и 21 инча за Macan GTS. Общо седем нови дизайна на джантите също са добавени към гамата.
Нова централна конзола със сензорна повърхност
Новият Porsche Macan предлага значително подобрен интериор с модерна и елегантно проектирана централна конзола. Новата му концепция за работа, която използва сензорни повърхности вместо тактилни бутони, внася ясна структура в пилотската кабина. Нов, по-къс предавателен лост е разположен в центъра на ясно организирания контролен модул. Аналоговият часовник в горната част на таблото сега също е стандартно оборудване. По желание се предлагат множество кожени тапицерии и контрастни шевове в цветове Gentian Blue, Papaya или Crayon, за да добавят нови цветни акценти към интериора. Macan продължава да предлага много онлайн функции и услуги като стандарт. Те могат да се управляват чрез 10,9-инчов Full HD сензорен дисплей на Porsche Communication Management или чрез гласови команди. Macan приема новите многофункционални и GT Sport волани от 911.
Освен динамичните предимства и черните акценти на екстериора, пакетът GTS Sport, достъпен само за топ модела, съдържа и специфично и ексклузивно оборудване за интериора. Това включва 18-пътни спортни седалки, интериорен пакет Carbon, тапицерия Race-Tex с удължени кожени елементи, различни елементи с контрастен шев и GTS букви в Python Green.
Популярен модел от базово ниво - наличен за поръчка сега
Macan, който получи 600 000 доставки по целия свят от пускането му на пазара през 2014 г., има специална роля в Porsche: около 80% от всички купувачи на Macan са нови клиенти на Porsche. Освен това делът на жените, купуващи Macan, нараства постоянно през последните години и е най-висок във всички продуктови линии на Porsche.
В Китай, най-големият пазар за Macan, малко под 60% от купувачите са жени. Новите модели Macan са налични за поръчка сега и ще бъдат доставени в Европа от началото на октомври 2021 г. В Германия цените започват от 62 917 евро за Macan, 71 723 евро за Macan S и 88 264 евро за Macan GTS, с включен ДДС и специфично за страната оборудване.