Осемцилиндровият агрегат с работен обем от 4.0 литра е конструиран като са съчетани два двулитрови турбо мотора на AMG
През есента Mercedes ще представи новия си супермодел GT, който е изцяло разработен от подразделението AMG и ще смени сваленият от производство SLS AMG. Все по-малко стават неизвестните около него след публикуването на снимки на интериора и на самия автомобил в камуфлажна окраска. Новият Mercedes, който ще се нарича AMG GT ще е по-компактен, а вратите му ще се отварят по конвенционален начин. Компановката му обаче ще си остане същата, следвайки transaxle архитектура. Но вместо атмосферния 6.2 литров V8 двигател, новият модел ще се задвижва от битурбо осмак, оборудван със система за мазане със сух картер и активни хидравлични опори. Напълно новият агрегат е получил кодовото наименование M 178 и е конструиран на базата на два съчетани под прав ъгъл блокове от редовия четирицилиндров мотор на AMG M133. Всъщност последният е доста мощен за машина с подобни параметри – едва ли ще откриете друг сериен четирицилиндров двулитров мотор със 360 к.с. максимална мощност. Компактността му е едно от основните търсени качества, тъй като е конструиран за задвижване на най-мощните версии на компактните модели А-, GLA- и CLA-класа.
Естествено новият двигател има идентични на четирицилиндровия първоизточник диаметър на цилиндрите и ход на буталото (съответно 83,0 и 92,0 мм) и съответно удвоен работен обем. Разбира се, удвоява се и броят на турбокомпресорите, само че вместо двуструйни са използвани едноструийни такива на BorgWarner. Както при осемцилиндровите агрегати на BMW и Audi те са разположени от вътрешната част на цилиндровите редове. Производствените технологии също са унифицирани с тези на четирицилиндровия мотор, като коляновият вал е от алуминиева сплав, буталата са ковани, а стените на цилиндрите са с покритие Nanoslide (електродъгово разтопяване и нанасяне на нишки от желязо и въглерод).
Получените характеристики на новия V8 агрегат обаче не са резултат от просто аритметическо събиране, тъй като максималното налягане е намалено от 1,8 на 1,2 бара. За сметка на това е увеличена геометричната степен на сгъстяване от 8,5:1 на 10,5:1. Усъвършенстван е и така или иначе изключително сложният механизъм на впръскване (на Bosch) и смесообразуване осъществяващ прецизно оформени зони на обогатяване около свещта и обедняване в останалата част. При осемцилиндровия агрегат вече се осъществяват до седем впръсквания в зависимост от работния режим.
В резултата от всичко това мощността на новия двигател M178 e 510 к.с. при 6250 об./мин., а максималният въртящ момент от 650 Нм е на разположение от 1750 до 4750 об./мин. Тази стойност е същата като на осемцилиндровия атмосферен мотор, но е налице 3000 об./мин по-рано. Освен това новият мотор отстъпва по отношение на параметър като литрова мощност на четирицилиндровия агрегат – при М 133 той е 181 к.с/л, а при М178 „едва“ 128 к.с./л. (при атмосферния агрегат, този параметър е 102 к.с/л). М 178 е малко по-тежък от него (209 срещу 205 кг), но пък е с цели 88 мм по-къс. Но най-важното – покрива нивата на емисии Euro 6, при това даже в техния втори стадий, който ще влезе в сила през 2017 година.