Разполагаме с най-нова информация относно новите системи за асистиране и най-новите снимки на прототипа, които показват също и новата предна броня
Mercedes-Benz тества в момента новата E-класа, която ще дебютира през 2016. Ние разполагаме с най-нова информация относно новите системи за асистиране и най-новите снимки на прототипа, които показват също и новата предна броня.
Досега лицето на новия Mercedes E-класа беше силно замаскирано, но новите снимки вече разкриват бронята. Радиаторната решетка е изправена срещу вятъра, фаровете достигат до калника. Изпод решетката изплува престилката в нов стайлинг. В средата колекцията се разширява надолу със сплитер. В по-големите закръглени отвори се мъдрят фаровете за мъгла.
В близък план съвсем ясно се откроява по-дълго междуосие, по-дълъг капак на двигателя и по-широка следа. Прототипът демонстрира нова линия на покрива, както истински плосък капак на двигателя. Линията на стъклата леко отива нагоре и насочва погледа към багажника, който е наклонен надолу към пътя.
Новият Mercedes E-класа е базиран на платформата на C-класата
Като цяло изглежда, че кабината на новата E-класа е изместена по-назад. Когато E-класата стъпи на пазара през 2016, тя не само, че ще бъде по-динамична, но също така с подобрен коефициент на челно съпротивление. Обемът на багажника няма да е по-голям, както и при C-класата, стандартният резервоар ще трябва доста да се посвие.
Mercedes-Benz E-класа (W212) е на пазара от 2009, през 2013 моделът претърпя екстремно мащабна реконструкция. Според Mercedes-Benz тази иновация е струвала на компанията 1 милиард евро. Новото поколение на E-класа ще се базира от 2016 на модифицираната платформа (MRA) за задно задвижване на сегашната C-класа. Благодарение на тази нова платформа, която между другото е от алуминий, E-класата е успяла да редуцира теглото си с някой друг килограм. Общото тегло на модела възлиза максимум на 1,5 тона. Платформата на Mercedes-Benz - Rear Wheel Drive Architecture (MRA)q позволява лесно преминаване към алтернативни задвижващи системи, като например електрически двигатели или хибридни системи.
Трилитров редови шестцилиндров - бензинов или дизелов
Както новия Mercedes S-класа и моделите CLS, E-класата ще може да предава мощността посредством деветстепенна автоматична трансмисия. От страна на задвижването, E-класата се обръща към собствената си палитра от двигатели. Трилитровият дизелов агрегат със фирмено обозначение OM 656 от началото на 90-те години отново се завръща при Mercedes-Benz вече като редови шестцилиндров. В никакъв случай от чиста носталгия, а защото трилитровите W124 бяха на практика вечни, дори след безмилостна експлоатация. Както и при BMW, новите звена са изградени на модулен принцип в 0,5 литрови идентични цилиндрови единици, като три-, четири- и шестцилиндрови.
След 2017 трилитровият бензинов ще дойде като шестцилиндров редови (M256). И двата шестцилиндрови редови двигателя ще бъдат достъпни само с битурбо компресори в диапазон на мощност до 430 к.с.. Към тях се присъединяват двулитровият четирицилиндров бензинов двигател (M254) и неговият дизелов еквивалент (OM654). Но не се притеснявайте, V8 в новия Mercedes E-класа не забравен, той ще бъде модифициран по отношение на мощност, разход и чистота на емисиите.
E-класата изглежда по-широка и по-ниска
Интериорът на Е-класа също е ревизиран, моделът е обновен с голям сензорен екран с нова конфигурация на менюто, бутоните на волана са преразгледани. Augmented Reality значително ще подобри навигацията, като интеграцията Car-Play на Smartphone е еднакво приложима както за Apple, така и за Android. Предполага се, че E-класата ще заимства интериорния дизайн на C-класата, но централната конзола е по-широка и по-висока.
Иначе, E-класата стартира както обикновено и в други версии на каросерията. Комбито, като T-модел, се очаква да се появи на пазара през 2017, няма да липсва и версията AMG, нито пък четириместният кабриолет и купето.
Нови асистиращи системи за Mercedes E-класа
Освен всичко това новият Mercedes E-класа ще трябва все пак да гарантира повече сигурност и комфорт на пътя, така E-класата разполага с различни системи за полуавтономно шофиране.
Новост на борда е Drive - пилот, който функционира посредством стерео камера и радарни сензори: Pilot Distronic за отстояние поддържа контакт със системите за управление и поддържа автоматично не само правилната дистанция спрямо автомобила отпред, но и скорост от 200 км/ч.. Stop&Go- пилотът изпълнява функцията си до 130 км/ч. Highway-Pilot е активен до 200 км/ч и предоставя възможност в ситуации на задръствания по магистралите и автоматично удължава потеглянето. В комбинация с Comand превключваемата функция на пилота за ограничаване на скоростта с помощта на камера или навигация разпознава ограниченията на скоростта и коригира автоматично разрешените лимити, например 50 км/ч в населените места и 100 км/ч по републиканските пътища. Drive-Pilot е полуавтономна система, която винаги и по всяко време може да замени водача.
Ново в E-класата е и активната спирачка с функция кръстовище. Системата открива опасности от сблъсък, включително при напречно движещи се автомобили и пешеходци и автоматично започва спиране. Aktive Brems-системата е активна при движещи се обекти в диапазон на скоростта от 7 до 250 км/ч, а при стационарни обекти може да реагира от 7 до 70 км/час. При оптимални условия тя е в състояние да предотврати сблъсък с неподвижно превозно средство или сблъсък с пешеходци до скорост от около 65 км/ч.. Функцията кръстовище може да предотврати инциденти с напречно движещи се обекти в зависимост от ситуацията в скоростния обхват до около 50 км/ч.. В сценария задръстване, без алтернатива за промяна на посоката, активната спирачка автоматично действа дори до 90 км/ч.
Друга нова функция е асистентът за маневриране: Ако водачът чрез движение на волана инициира маневра за разминаване, системата поддържа това желание за отклонение и прецизно изчислява допълнителните кормилни моменти. Те помагат на водача да избегне сблъсък с пешеходец и след това улеснява безопасното връщане на автомобила в правилната лента за движение.
Допълнително на борда са и познатите системи като активен асистент за поддържане лентата за движение, асистента за мъртвия ъгъл и Pre-Safe Plus, всички те са разработени и функционират на базата на сензори.