Петото поколение на модела, роден преди повече от 30 години, е преобразен по европейски вкус
"Правим революция", под това мото Nissan показа първия тийзър на новото поколение на хечбека Micra. Повече подробности за новия автомобил японският производител разказа по време на автомобилното изложение в Париж.
Предишната Micra бе позиционирана като нескъп бюджетен субкомпактен модел, поради което производството му бе преместено в Индия. Колата се продаваше основно в страните от Азия и Латинска Америка. Новото поколение Micra днес е стилен градски хечбек, повтарящ основните очертания на миналогодишния концепт Sway, представен в Женева. Агресивният дизайн на автомобила с радиаторна решетка тип V-Motion и плаващя покрив напомня на стила на кросоувъра Murano. Новата Micra е станала по-просторна вътре, а в интериора са използвани по-качествени материали.
В най-голяма степен Micra e унифицирана с Renault Clio, един успешен модел, който е сред тримата лидери на европейския B-сегмент. От него през миналата година са продадени повече от 300 хил. единици. За сравнение, Nissan успя да реализира в Европа не повече от 70 хил. автомобила от хечбека Micra.
Новият Nissan Micra ще сложи край на скучния облик на световноизвестния автомобил, петото поколение на малкия автомобил, който стъпва много по-надеждно и стилно дебютира в Париж
Nissan Micra става по ръбест и по-динамичен
Петото поколение на първата Micra, която е произведена преди повече от 30 години, е преобразена по европейски вкус. Визуално, тя се вписва в дизайнерската линия на Qashqai, а технически Nissan оборудва автомобила от класа на субкомпактните с нетипични досега акценти. Представената на автомобилното изложение в Женева през март 2015 студия Sway сега стъпва в Париж, като серийна версия на малкия автомобил. Ръбестата каросерия се предлага в десет различни цветни нюанса, Nissan назовава специално яркоблестящия Energy Orange. Наред с опциите за персонализиране на екстериора и интериора, на разположение са 125 различни комбинации на оборудване. Когато става дума за интериорен простор, Nissan говори уверено за най-доброто в класа. Седалката на шофьора е доста по-ниска, което дава възможност на по-високите водачи да се чувстват комфортно в мъника.
Високи технологии и в сегмента на малките автомобили
Nissan акцентира и по отношение на екипировката. Серийното оборудване включва асистент за изкачване на височини, автономна аварийна спирачка с разпознаване на пешеходци и адаптивен контрол на шасито. По данни на производителя малкият автомобил за пръв път разполага с широко обхватна камера, асистент за поддържане лентата на движение, разпознаване на пътните знаци и за мъртвия ъгъл.
Bose звук
Nissan е изключително горд с интегрирането на озвучителна система Bose. Аудио системата е оптимизирана за водача, като в неговия подглавник се намират два високоговорителя. Друга връхна точка е седеминчовият мултимедиен екран с опция за навигация и мултимедийна система, която може да бъде ъпдейтвана с Apps. Apple устройствата могат да се свързват посредством Apple Carplay.
Поддържане на пътното платно
Новата Micra има също нов електрически сервоусилвател на волана. Това улеснява управлението на автомобила. Комфортът на шофиране се подобрява благодарение на Active Ride Control и спирачната система Active Trace Control, които заедно правят Active Chassis Control. Освен това инженерите на Nissan са се погрижили за възможно най-малкото ниво на шума, като с оптимизираната аеродинамика коефициентът на съпротивление е смъкнат на 0,29.
Три варианта задвижване
Новата Micra има опция от три двигателя. 0,9-литровият трицилиндров турбо бензинов двигател и 1,5-литровият турбо дизелов генерират съответно 90 к.с. всеки. И двата агрегата ще бъдат на разположение при пускането на пазара. Те ще бъдат последвани по-късно от 1,0-литров атмосферен бензинов мотор със 75 к.с.
Новата Micra ще се произвежда при френския партньор на Nissan- Renault. При търговците ще бъде през март 2017, цените все още не са назовани.