Звездата в компактния клас на марката бе оценена по достойнство на церемонията по връчване на Оскарите
И победителят е: Opel Astra. Новата звезда в компактния клас на Opel бе оценена по достойнство на церемонията по връчване на „Оскарите“ в автомобилната индустрия и спечели наградата “Златен волан” в компактния клас. Astra може да бъде открита при дилърите едва от средата на октомври, но вече получи наградата като един истински бестселър. Изпълнителният директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман и шефът на маркетинга Тина Мюлер присъстваха на церемонията в централата на издателството Axel-Springer, получавайки наградата от главните редактори Марион Хорн (Bild am Sonntag) и Бернд Виланд (Auto Bild). Наградата „Златен волан“ се присъжда съвместно от двете издания. Журито включващо читатели, експерти и знаменитости, като рали легендата Валтер Рьол, избира най-добрите нови модели след изтощителни тестови шофирания.
“Най-важната награда за най-добрия Opel, който някога сме създавали! И най-важният автомобил в нашата продуктова гама. Ние в Opel можем да бъдем изключително горди с наградата „Златен волан“. Тя доказва, че всичките ни усилия са се отплатили. Новата Astra е синоним на ниско тегло, високоефективни двигатели, оптимална цялостна компановка, системи от луксозните класове, авангардни технологии за свързаност и изключително качество,” отбеляза д-р Нойман на церемонията по връчването на наградите.
Шефът на маркетинга на Opel Тина Мюлер допълни: “Нашата нова Astra е авангардна във всеки смисъл на това понятие, както се вижда на видеото. Вече имаме над 40 000 заявки за нея. А сега спечелихме и тази изключителна награда. Всички можем да бъдем доволни от успеха. Opel отново е Някой, а Astra е нашата водеща звезда!”
Opel и „Златният волан”: Всички победители от Рюселсхайм
Новият Opel Astra спечели изключително престижната награда „Златен волан 2015“, продължавайки успешната традиция на базирания в Рюселсхайм автомобилен производител, започнала с Opel Senator A през 1978 година, две години след учредяването на наградата и включваща общо 16 титли.
1978 – Opel Senator A: Първият „Златен волан”
През 1978 година, марката със светкавица печели своя първи „Златен волан“ със Opel Senator. Представен на Международното автомобилно изложение във Франкфурт през септември 1977 година, Senator е наследник на легендарните модели Kapitän, Admiral и Diplomat и е флагман на Opel до прекратяването на производството му през 1993 година. Senator от моделна година 1978 се предлага с три различни двигателя – a 2.8-литров със 103 кВт/140 к.с., 3.0-литров агрегат със 110 кВт / 150 к.с. и върховия 3.0-литров със 132 кВт / 180 к.с.
1979 – Opel Kadett D: Победителят – чудо по отношение на пространството
Една година по-късно Opel отново е в авангарда. Kadett D от 1979, който е първият автомобил на Opel от компактния клас с предно предаване и осигури на марката втората награда „Златен волан“. Благодарение на напречно разположените двигатели и лисващия карданен вал, моделът предлага изобилие от пространство, независимо от компактните си размери и факта, че е със 126 мм по-къс от предшественика. В допълнение при Kadett за първи път се въвеждат нови двигатели с горно разположен разпределителен вал. Четирицилиндровият 1.3-литров OHC двигател генерира 44 кВт/60 к.с. или 55 кВт/75 к.с. В допълнение към просторното комби с товарен обем до 1,425 литра, Opel предлага две различни версии фастбек. През януари 1983 година следва спортният Kadett GTE, постигащ максимална скорост 187 км/ч и оборудван с 1.8-литров четирицилиндров мотор с мощност 115 к.с.
1981 – Opel Ascona C: Добрите неща идват по три
През 1981 година е ред на Opel Ascona C да отнесе приза у дома в Рюселсхайм. Това е първият автомобил на Opel от среден клас с предно предаване, който се предлага като седан и комби. Ascona C разполага с бензинови двигатели с работен обем от 1.3 до 1.6 литра и 1.6-литров дизелов агрегат.
1982 – Opel Corsa A: Малък автомобил със силно въздействие
Само 12 месеца по-късно, през 1982 година, един малък автомобил триумфира с наградата „Златен волан“ и това е Corsa A. Първият малък автомобил на Opel е с компактни пропорции с дължина едва 3.62 метра. Той има дръзки, скулптурно оформени арки на калниците като на рали автомобил и изключително нисък коефициент на обтекаемост 0.36, който по това време вероятно е най-добрият в своя клас. Corsa A има стилистика, която да впечатлява мъжете. Върхова в гамата е версията Corsa GSi със 72 кВт/98 к.с. Версиите на хечбек модела и седана през 1985 година са допълнени със станалия популярен по-късно вариант с пет врати.
Corsa A се превръща в популярен автомобил с над 3.1 милиона реализирани продажби.
1984 – Opel Kadett E: Още един победител от компактния клас
Пет години след грабването на приза „Златен волан“ за първи път, Kadett със своето ново поколение представено през 1984 година отново е на първа позиция. Вторият Kadett с предно предаване, произвеждан от 1984 до 1991 година, е абсолютен лидер и освен това грабва наградата „Автомобил на годината“ за 1984 година. Освен това Kadett е определен и като шампион по отношение на аеродинамиката. Спортният GSi с коефициент на обтекаемост (Cd) едва 0.30 впечатлява експертите и дори нормалната хечбек версия постига сензационната стойност на коефициента на обтекаемост 0.32. Като цяло всички версии на шампиона по аеродинамика са продадени 3.779.289 пъти.
1987 – Opel Senator B: Престижен във всеки детайл
Opel Senator B успява да повтори успеха на своя предшественик. Базиран на модела Omega със задно предаване, новият флагман се задвижва от шестцилиндрови мотори, като върхови агрегат е изключително балансираният 3 литров редови мотор с мощност 115 кВт/156 к.с. Той се слави със своя мек ход – ако човек постави монета в края на моторния отсек, тя не пада, когато двигателят работи. По-късно е представена версия с 4 клапана на този 6 цилиндров мотор със система за променливи фази на всмукателните клапани Dual-Ram и мощност 150 кВт/204 к.с.
1990 – Opel Calibra: Блясъкът на атлета
Истински шампион печели наградата „Златен волан“ за 1990 година: грабващото дъха купе с рекордно нисък коефициент на обтекаемост 0.26! Calibra се предлага с двигатели, простиращи се в диапазона на мощност от 85 кВт/115 к.с. до 150 кВт/204 к.с. Черешката на тортата е Opel Calibra Turbo с двойно предаване и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 6.8 секунди. За любителите на екзотичните предложения налице е и V6 двигател с мощност от 125 кВт/170 к.с. В моторните спортове Calibra V6 грабва наградата за туристически автомобили в шампионата ITC през 1996 година.
1994 – Opel Omega B: големият автомобил грабва приза
Второто поколение на Omega създава специални впечатления в журито. Динамичният дизайн, невероятното изобилие от пространство и новите V6 двигатели с алуминиеви цилиндрови глави с мощност до 155 кВт/210 к.с. грабват вниманието на експертите. Новата система от въздушни възглавници осигурява високо ниво на безопасност за всички пътници. Версията комби station wagon осигурява неизмеримо изобилие от пространство, превръщащо я в идеален автомобил за семейства и бизнес нужди, докато версията седан е един луксозен бизнес модел.
1995 – Opel Vectra B: Огледалце, огледалце на вратата
Едно от най-впечатляващите неща в Opel Vectra са аеродинамично оформените огледала на вратите създаващи хармонично единство с предната част на автомобила. Това решение не остава незабелязано от членовете на журито на „Златен волан“. Vectra побеждава и благодарение на новите и ефективни бензинови двигатели с мощност от 1.6 до 2.6 литра с нива на мощност от 55 кВт/75 к.с. до 125 кВт/170 к.с. Дебют правят и дизеловите двигатели с директно впръскване и работен обем от 1.7 до 2.2 литра, осигуряващи на своите потребители изключително нисък разход на гориво.
1999 – Opel Zafira A: Виртуозът по бързите промени със седем седалки
Кой го изобрети? Opel! Да, компактният ван, който може да бъде превърнат от пълноценен седемместен модел във транспортен фургон с впечатляващ товарен обем (максимално 1,700 литра) в рамките на едва 15 секунди без изваждане дори на една седалка е творение на инженерите от Рюселсхайм. Формулата се нарича Flex7 и в голяма степен помага на Zafira да спечели наградата „Златен волан“ за 1999 година. Благодарение на своята гениална концепция, седалките изчезват в пода на автомобила. Гъвкавото пространство е съчетано с компактни размери и изключителна пътна динамика.
2002 – Opel Vectra C: Пътят към електронната ера
Третото поколение на Vectra успешно защитава титлата завоювана от своя предшественик. Новият автомобил от среден клас навлиза в електронната ера, осигурявайки връзка на различните системи чрез CAN (Controller Area Network) мрежа заместваща множеството кабели и разполага с електрохидравлично кормилно управление. Мощността на бензиновите и дизеловите двигатели е в диапазона от 74 кВт/100 к.с. до 206 кВт/280 к.с. с работен обем от 1.6 до 3.2 литра. През 2004 година Opel оборудва Vectra с активното окачване IDS Plus със система за настройка на характеристиките на амортисьорите в реално време (Continuous Damping Control, CDC) в зависимост от условията.
2005 – Opel Zafira B: на път към златната дузина
Второто поколение на Zafira продължава да поставя нови стандарти с по-нататъшното развитие на системата от седалки Flex7 и отново грабва наградата “Златен волан“. Освен това този автомобил е класифициран като най-бързия ван на планетата във версията OPC с мощност 177 кВт/240 к.с. Той изминава една обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг за 8:54:38 минути. Това се постига не само благодарение на 240-те конски сили под капака на автомобила, но и с помощта на невероятното кормилно управление и ходова част.
2009 - Opel Astra J: шедьовърът на дизайнера
През 2009 година Astra J, един истински стилистичен шедьовър, следва стъпките на Kadett D като чудо по отношение на вътрешния обем и на Kadett E като шампион по аеродинамика, осигурявайки третия приз „Златен волан“ на Opel за компактния клас. Astra следва новата дизайнерска философия на Opel, в която „скулптурната артистичност се среща с германската прецизност“. В допълнение, Astra J се предлага с модерни системи за асистенция като Opel Eye или предните светлини AFL+, с помощта на които водачът може да вижда в завоите. Адаптивната ходова част FlexRide помага на автомобила да се настрои към съответната пътна ситуация, а пътниците отпред могат да се насладят на сертифицираните от AGR (Германското дружество за здрави гърбове) седалки.
2010 – Opel Meriva B: Толкова интелигентен, толкова компактен, толкова златен
Малкият брат на Zafira грабва златото през 2012 година - Meriva B още по-ярко изразява експертния опит на Opel в областта на вановете. Журито е впечатлено от гъвкавата система на задните седалки FlexSpace и иновативната технология със задни панти на задните врати. Така наречените FlexDoors позволяват лесен достъп на малки деца до задните седалки и гарантират, че високите хора няма да се затруднят при качване в автомобила. Гамата от двигатели осигурява мощност от 55 кВт/75 к.с. до 103 кВт/140 к.с., а благодарение на модерните даунсайзинг технологии с директно впръскване разходът е значително намален.
2012 – Opel Zafira Tourer: Луксозният салон на колела
Към Zafira се присъединява премиум партньорът Zafira Tourer, който незабавно грабва следващия „Златен волан“. В допълнение към гъвкавия интериор, новият модел впечатлява с лукс като в салон, панорамно остъкляване и технологични иновации, например базирани на радар системи, предупреждаващи за опасност от удар отпред. Новият икономичен дизелов двигател с изключителна издръжливост при шофиране на дълги разстояния е 2.0 CDTI и има мощност 121 кВт/165 к.с. Версията с метановия 1.6 CNG turbo ecoFLEX (110 кВт/150 к.с.) по-късно ще спечели наградата за най-екологичен автомобил в сегмента на вановете – при това три пъти подред (2013, 2014 и 2015 година).
2015 – Opel Astra K: Една огромна крачка напред
И победителят е: новата Astra, конструирана на базата на напълно нова архитектура на каросерията с по-ниско тегло, задвижвана от напълно ново поколение двигатели и осигуряваща ултрамодерни системи за свързаност чрез интеграция на смартфони, а също и авангардния асистент Opel OnStar. Новата Astra продължава традициите на Opel във въвеждането в компактния клас на системи и технологии, преди известни само от високите автомобилни сегменти. Всичко това има принос за получаването на приза „Златен волан за 2015 година“.