Cкоро на пазара - световна премиера на автомобилния салон в Женева в началото на месец март
• Мощен - 1.6-литров турбодвигател с максимална мощност 152 кВт/207 к.с. и максимален въртящ момент 280 Нм
• Бърз - от 0 дo 100 км/ч само за 6.9 секунди, максимална скорост 230 км/ч
• Впечатляващ - преминал изпитания на пистата Нюрбургринг, външност на истински състезателен болид от надпреварите за туристически автомобили, спортен пакет оборудване
Без значение дали в "Зеления ад" или в градската джунгла, новият Opel Corsa OPC се чувства като у дома си на всякакъв терен. Независимо дали на Нюрбургринг или в час пик по градските улици – най-бързият представител на новото поколение на Corsa съчетава екстремния, безкомпромисен атлетизъм с превъзходни възможности за всекидневна употреба. Спортистът с обща дължина около четири метра впечатлява със своя 1.6-литров турбодвигател с висок въртящ момент, максимална мощност 207 к.с., активно поведение на пътя и не на последно място със своята динамична външност. В същото време при спортната версия не са пострадали нито познатият от Corsa просторен интериор, нито високото ниво на комфорт. Corsa OPC е атлетът в семейството на малкия модел на Opel, който ще отпразнува своята световна премиера на предстоящия автомобилен салон в Женева (5-15 март, 2015 година).
“Нашите OPC модели са своеобразните динамични остриета на нашите продуктови фамилии. Tе отразяват спортните традиции на марката Opel, въплъщават германското инженерно майсторство, емоционалния дизайн и запомнящите се динамични характеристики и поведение на пътя. Новата Corsa OPC е впечатляващо доказателство за висотата на летвата, поставена от нашите инженери в класа на малките спортни автомобили. Тя показва по категоричен начин своите забележителни способности по изпълнените със завои планински отсечки и дори на състезателната писта и доставя такова удоволствие, че човек не желае повече да слезе от нея. Tипичен OPC – страст в най-чиста форма”, сподели с въодушевление главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Tомас Нойман, след приключването на последните изпитателни обиколки за настройка на новата Corsa OPC на пистата в тестовия център на Opel в Дуденхофен.
OPC дизайн - мощно излъчване
В пълно съответствие с традициите на OPC върховата версия в гамата на Corsa може веднага да бъде разпозната като чистокръвен член на продукцията на Opel Performance Center. Наред с новото, уникално за OPC синьо лаково покритие Flash Blue, Corsa се отличава и с нов дизайн на предната част с нови, по-големи по размер отвори за въздух. Особено впечатление правят отворите с алуминиеви рамки под предните светлини, създаващи визуална връзка с по-големия спортен събрат на Corsa в лицето на Astra OPC. Малкият отвор, разположен пред характерно оформения капак на двигателя придава на Corsa OPC допълнителна визуална атлетична нотка. Динамично оформените странични части на каросерията с подчертани обеми в областта на праговете на свой ред се грижат за осъществяване на хармоничната връзка със задната част.
Безкомпромисният спортен дизайн на Corsa OPC намира своето логично продължение при поглед отзад към новия модел. Монтираният на задния капак спойлер се предлага в два различни варианта – семпъл заден спойлер, включен в серийното оборудване на модела и много по-внушително по форма и размери aнтикрило, създаващо още по-голяма сила на прилепяне върху задния мост. Спортният ауспух с две тръби на Remus и оформеният около тях дифузор добавят още атлетични детайли, които са еднакво добре разпознаваеми за зрението и за слуха при натискане на педала на газта.
Дизайнът на интериора също се грижи за създаването на спортна атмосфера. Спортните седалки Recaro, предлагащи на водача и пътниците оптимална странична опора дори и в най-предизвикателните поредици от завои, са един от основните акценти във вътрешното пространство. Облицованият с естествена кожа и скосен в долната част волан, скоростният лост OPC и спортните педали наред с контролните прибори с характерен OPC дизайн придават завършен вид на интериора. Разбира се, на пилотите на новия модел няма да им липсват и отличните възможности за връзка с глобалната мрежа и околния свят. Инфоразвлекателната система IntelliLink на Opel ще се предлага по желание и ще отвори вратите на Corsa OPC за света на смартфоните, както за тези с операционна система Apple iOS, така и за тези с Android.
1.6 Turbo ECOTEC - 207 к.с. и до 280 Нм
Бензиновият турбодвигател със 152 кВт/207 к.с. под предния капак на новото поколение Corsa OPC чака нетърпеливо да се включи в екшъна. 1.6-литровият OPC агрегат вече предлага максимален въртящ момент 245 Нм в оборотния диапазон от 1 900 до 5 800 об/мин, a допълнителни 35 Нм са на разположение при нужда благодарение на функцията overboost. Особено внимание е било обърнато на бързото покачване на въртящия момент, както и на разширяването на плоския участък от кривата на неговото развитие в сравнение с показателите на предходното поколение на модела (максималният въртящ момент на специалния Nürburgring Edition се постигаше чак при 2 250 об/мин), така че новият спортен автомобил демонстрира много по-добри реакции в ниските оборотни режими. Мощта на OPC версията се предава към предните колела с помощта на шестстепенна механична предавателна кутия с къс и прецизен ход на скоростния лост. Благодарение и на нея ускорението от място до 100 км/ч при новата Corsa OPC се извършва за едва 6.9 секунди. Максималната скорост на новия модел достига 230 км/ч, но независимо от изключителните динамични характеристики, средният разход на модела възлиза на респектиращите 7.5 литра на 100 километра в смесен цикъл на движение (174 г/км CO2).
Спортното окачване FSD - винаги на точната честота
С цел да доставят мощността на двигателя на пътя по най-добрия възможен начин, инженерите на Opel са обединили усилията си с тези на специалистите от Koni, разработвайки ходова част, способна да предостави на разположение на водача новаторска система на амортисьорите. Новата технология FSD (Frequency Selective Damping или честотно селективна амортизация) позволява адаптация на работата на амортисьорите към честотата на колебанията на каросерията на автомобила и по този начин дава възможност за постигане на баланс между безкомпромисна динамика и адекватно равнище на комфорт. Останалите компоненти от окачването също са преминали през съответната калибрация и настройки. Corsa OPC е с 10 милиметра по-близо до пътната настилка от серийните си събратя в гамата на Corsa. Последното поколение електронни системи за контрол на поведението на пътя позволява избор на различни режими на работа на електронната програма за стабилност (ESP) и системата за контрол на сцеплението (TC). В режим "Competition" например, контролът на сцеплението не е активен, а ESP дава малко повече свобода в поведението на Corsa OPC. Опитните водачи ще могат дори да изключат напълно ESP в случаите, в които преследват границите на възможното на затворено състезателно трасе.
Кормилната уредба на новия модел също е била оптимизирана и се отличава с още по-директни реакции, с по-висока прецизност и осигурява много по-добра обратна информация на пилота зад волана на OPC. За перфектния контакт с пътя се грижат включени в серийното оборудване спортни гуми Michelin с размер 215/45 R17. Оптимизираната от специалистите на OPC спирачна система използва дискове с диаметър 308 милиметра, които всеки може да види на колелата на предния мост.
Пакет спортно оборудване Performance - чист състезателен дух за нормалните пътища
Водачите, търсещи още по-силно изразен състезателен дух, могат да се насочат към пакета спортно оборудване Performance на Corsa OPC. Той включва механична многодискова блокировка на предния диференциал, производство на Drexler, 18-цолови колела с гуми Michelin с мощно сцепление и още по-динамична настройка на окачването. Освен това пакетът оборудване Performance съдържа и мощна спортна спирачна система Brembo със спирачни дискове с диаметър 330 милиметра на предните колела, осигуряващи оптимални спирачни показатели. Пакетът Performance гарантира превръщането на Corsa OPC в истински атлет, който може да се справи както с предизвикателствата на градската джунгла, така и със "Зеления ад" на Северната отсечка на пистата Нюрбургринг: Въпреки че им е било известно, че Corsa OPC ще прекарва известно време по градските улици, развойните инженери са се постарали да гарантират с обичайните OPC тестове на Северната отсечка, че новият спортен модел ще се справи и с всички предизвикателства на най-тежкото състезателно трасе на планетата.