Немската марка спечели 2,24 млрд. евро от продажбата на новото поколение на модела
Новото поколение на спортния автомобил Porsche 911 се превърна в най-печелившия модел на 2019 г. Немската марка спечели 2,24 млрд. евро от продажбите на автомобила, което се равнява на около 30% от общите приходи. В същото време делът на 911 представлява само 11% (38 750 единици) от общите продажби на Porsche, съобщава Bloomberg.
Например Ferrari F8 Tributo представлява почти половината от всички продажби на италианския производител на суперавтомобили (4000 единици), докато делът на приходите от него е едва 17%. Проучването включва и все още непредставения луксозен кросоувър Aston Martin DBX, който въпреки това получава около 4500 поръчки. Приходите от продажбата на този модел трябва да бъдат 21% от общата сума.
Четвъртото и петото място в класацията са кросоувърите BMW X5 и Mercedes-Benz GLE, които донесоха на техните компании съответно 1,675 млрд. евро (16% от общата печалба) и 1,565 млрд. евро (16% от общата печалба).
Според анализатора на Bloomberg Майкъл Дийн рентабилността на Porsche 911 се дължи на популярността на спортния автомобил, голям брой различни модификации и огромен избор от всякакви скъпи опции.
Осмото поколение на Porsche 911 (индекс 992) бе представено през ноември 2018 г. на автомобилното изложение в Лос Анжелис. Купето дебютира с модификации 911 Carrera S и 911 Carrera 4S. Моделът запази класическото разположение на трилитровия шестцилиндров боксер.