Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новият правилник във Формула 1 вече е факт

31.10.2019 18:55

ФИА представи регулациите за 2021 г. на специална пресконференция в САЩ

Дългоочакваният правилник във Формула 1 за 2021 г. бе официално одобрен от Световния съвет по моторни спортове. Пет са ключовите промени, които новите собственици от Liberty Media и ФИА се надяват, че ще променят облика на шампионата в положителна посока и ще направят спорта по-зрелищен за публиката.

Близо две години Пат Саймъндс и Никола Томбазис работеха по реализацията на новия технически правилник. Основната цел при изготвянето му бе опростената аеродинамика да даде възможност на пилотите да следват своите съперници, без да е налице настоящият срив в притискателната сила за преследващия автомобил. Направените промени в аеропакета дават страхотни резултати по време на предварителните тестове, но за съжаление чисто визуално новите автомобили не отговарят на обещанията за футуристична визия.

Вторият аспект при изготвянето на спортния и техническия правилник за 2021 г. е насочен към по-равностойните битки на пистата. В момента между Голямата тройка на Ferrari, Mercedes и Red Bull и останалите седем тима съществува непреодолима пропаст, която промените в регулациите би трябвало да елиминират.

Това е причината за въвеждането на лимит върху бюджетите. Успехът във Формула 1 трябва да се определя „от това как, а не колко харчат отборите”. Ограничението е поставено на 175 милиона долара, като в заложената сума не влизат разходите за пилотите, както и за тримата най-скъпо платени служители във всеки тим.

„По-устойчив бизнес модел за участниците” е четвъртият пилон, върху който се крепи новия правилник, а последната задача, поставена от ФИА и Liberty Media, е Формула 1 „да продължи да бъде най-високото ниво на моторния спорт и перфектна арена за демонстрация на върховите технологии”.

Въпреки че Световният съвет по моторни спортове одобри регулациите за 2021 г., влизането им в сила е поставено под въпрос. От Ferrari обявиха, че могат да се възползват от правото си на вето, ако сметнат, че промените биха навредили на спорта вместо да доведат до очакваните положителни резултати.  

Коментари
comments powered by Disqus