Федерациите по автомобилен и мотоциклетен спорт постигнаха принципно съгласие за реализиране на съвместни проекти. Това се случи след разговора между новоизбрания председател на БФАС Александър Александров и председателя на БФМ Богдан Николов.
Още по време на предизборната си кампания Александров заяви, че денят след изборите е много по-важен от самите избори, защото тогава започва същинската работа. Разговорите с председателя на БФМ Богдан Николов са пример за наличието на незабавни и реални действия на новото ръководство на БФАС.
Междувременно Александров маркира първите си задачи по отношение на самата автомобилна федерация, както и подробности около изборите, проведени на 18 октомври, за председател и Управителен съвет.
Какъв ще е първият проект, с чиято реализация възнамерявате да се заемете като председател на БФАС?
След като ми беше гласувано доверие да стана председател на БФАС, веднага започвам с подготовката на сезон 2012. Истината е, че улисани в предизборната надпревара, сега трябва рязко да променим темпото и да наваксаме закъснението в подготовката на календара за следващата година. Едновременно с това стартирам и създаването на временна комисия, която да подготви спешно проект за нов устав на БФАС.
Предложеният от Вас Управителен съвет бе одобрен от Общото събрание. Той се състои от самия председател и още 6 члена. Обяснете кои хора избрахте да включите в него и какви са професионалните им достойнства?
Управителният съвет бе много внимателно подбран измежду хора, които са в автомобилния спорт, но същевременно са достатъчно независими. С това, смятам, успяхме да спазим основополагащ принцип, какъвто е да се избягва конфликтът на интереси. Всеки от членовете носи своите виждания за развитието на спорта и познания как да бъде постигнато това. Не на последно място, всички те в годините са доказали, че твърдо отстояват мнението си. Смятам това за изключително важно при взимането на правилни решения от Управителния съвет. Така всяка идея ще бъде поставяна на сериозна дискусия и евентуалното й одобрение от съвета ще е резултат от задължителен анализ.
Радослав Козлеков е един от видните представители на българския автомобилен спорт. Комуникативността и решителността му при справяне с проблеми не биха могли да бъдат поставени под съмнение от никого. Димитър Агура пък е безспорен капацитет в областта на маркетинга и автомобилния спорт. Това е човекът, който доказа на всички в България, че този спорт може да бъде успешен бизнес.
Предполагам за всички колеги е ясно, че Слави (Христов) винаги е бил сред най-успешните български пилоти, а приносът му в спорта е неоспорим. От друга страна той е изключително ерудиран и уравновесен стратег по отношение на автомобилния спорт. Иван Тенчев и неговите познания във взаимовръзките и механизмите на работа във Формула 1 могат само да обогатят нашите идеи за бъдещето на спорта в България.
Емил Миланези – освен чисто спортните му постижения като навигатор на Райчо Сергиев, които няма кой да оспори, Емо е изключителен перфекционист. Той борави безпогрешно с правилниците, без да му убягва и най-малкият детайл. Накратко – отличен администратор, който би се съгласил с твоето мнение единствено и само, ако е 100 % убеден в законността и полезността му. Александър Благоев ще е полезен с техническите си познания, придобити в Ralliart Ирландия, той може да допълни по идеален начин Управителния съвет.
Как протече изборът на председател и Управителен съвет по време на Общото събрание на БФАС на 18 октомври? Какви бяха основните трудности, за да продължи събранието около 11 часа?
Продължителността на събранието беше истинско изпитание за волята и желанието на спортната гилдия за промяна. В процеса на работа възникнаха много казуси, но с помощта на четиримата юристи в залата, бяха правилно разчетени. В крайна сметка това даде шанс на всички членове на БФАС да постигнат исканата промяна в съгласие с разпоредбите на федерацията.
Изключително приятно впечатление направи желанието на всички претенденти да има мъжка, но честна и толерантна борба, за което аз отправям дълбок поклон пред тях. Искам да кажа, че другите двама кандидати за председателския пост Стоян Рътков и Камен Михайлов за мен са изключително достойни мъже и го доказаха с поведението си на събранието. Предполагам това бе и причината, с напредването на събранието, консолидацията, за която всички така силно мечтаехме, да се случва все по-отчетливо с всяко следващо гласуване.
Вярвам, че след такъв силен демократичен избор, автомобилният спорт спечели много. Отново използвам случая да благодаря на всички, които бяха в залата, за проявената решителност да доведат нещата до успешен край.