Фокусиран върху стила, е част от усилията на компанията да пусне седем електромобила
Новият електрически хечбек Renault 5 направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Мюнхен, тъй като се подготвя за пускането на пазара през 2024 г. на цена от около 18 500 паунда.
Възродената емблема ще бъде част от голям нов план за възраждане на богатството на френската компания и ще стъпи върху новата платформа на Renault Group CMF-BEV за малки електрически автомобили.
Шефът на компанията Лука де Мео заяви, че използването на новата платформа и обновената батерийна технология ще позволи на компанията да продаде модела 5за около 33% по-малко отактуалния Zoe. С начална цена Zoe от 27 505 паунда, това предполага целева базова цена за 5 от около 18 500 паунда.
Компанията също така потвърди, че новият 5 ще използва нова технология на задвижване и батерии на базата на никел, манган и кобалт (NCM), които, според нея, ще намалят драстично разходите за кВтч до около 58 лири до 2030 г. Renault добави, че 5 ще има пробег от около 400 км (248 мили).
Прототипът на Renault 5 заимства стилни и дизайнерски подсказки от предшественика на Clio, който Renault произвежда от 1972 до 1996 г. Той ще бъде един от 14-е нови модела - включително седем изцяло електрически автомобила, които френската марка ще пусне на пазара през 2025 г. Това бее показано на Мюнхен заедно с новия Mégane E-Tech, който използва по-голямата платформа CMF-EV.
Към него ще се присъедини и нова версия на супермини Renault 4, наречен 4ever.
Френската компания първоначално разкри новия концепте 5 по време на разкриването на стратегическия план „Възраздане “, разработен от новия шеф Лука де Мео по-рано тази година. Градският автомобил Prototype 5 ще бъде ключова част от усилията на Renault 30% от продажбите му да бъдат електрически автомобили до 2025 г.
Де Мео, който по време на управлението си във Fiat беше ключов фактор за възраждането на 500, каза: „От опит знам, че преоткриването на култови продукти разпалва огъня под цялата марка. Това е култов автомобил на цена, която много могат да си позволят. И това е само началото за цялата марка Renault. ”
Прототипът на Renault 5 е само електрически модел с дизайн, който включва многобройни препратки към различни версии на оригиналния 5, включително култовите класически версии на Supercinq и R5 Turbo, макар и с модерен поглед към EV. Предните светлини са моделирани по оригинален дизайн, докато има преден монтиран отзад порт за зареждане на EV, разположен там, където радиаторната решетка е поставена върху оригинала.
Директорът на дизайна на Renault Жил Видал каза: „Дизайнът на прототипа Renault 5 се основава на R5, култов модел от нашето наследство. Този прототип просто въплъщава модерността, автомобил, актуален за времето си: градски, електрически, привлекателен. "
Витрината се отличава с по-широки арки на задните колела и ливрея с червена ивица, която кимва към горещия хечбек R5 Turbo, намеквайки за перспективата за високоефективната а версия на новия модел. Наистина, наскоро спортната марка Alpine потвърди, че работи върху своя собствена версия на 5, която ще пристигне малко след стандартния автомобил, използвайки същия задвижващ механизъм с 215 к.с. като Mégane E-Tech Electric.
Описан като градски автомобил , моделът ще смени изключително успешния Zoe EV като компактен електрически хечбек на компанията , за който се смята, че има около три години в продажба.