Очаква се в края на 2020 година Audi да представи спортната топверсия в гамата на A3
Въпреки маскировката на прототипа, снимките на нашия фотограф разкриват редица държани до момента в тайна подробности. Отпред добре личат фаровете във формата на бумеранг с LED дневни светлини, решетката навлиза дълбоко надолу в предната броня, а от двете й страни зеят огромни въздушни отвори. Предният капак изглежда мощно извит напред, а допълнителните тесни отвори над радиаторната решетка също допринасят за ниско приведената, широка стойка на новия RS3.
Големи колела и мощни спирачки
Спортният дизайн се допълва от силно изпъкналите арки на калниците, новите прагове и модифицираната задна престилка на RS3. Впечатление отзад правят двете големи ауспухови тръби с овално сечение и светлините с LED елементи. Моделът със система за двойно предаване quattro осъществява контакт с пътя посредством 19-цолови алуминиеви колела с широки спортни гуми, зад които се крие сериозно усилена в сравнение с тази на цивилните представители на гамата спирачна система с големи вентилирани дискове и лакирани в яркочервено спирачни апарати с емблема RS.
Под предния капак и при новото поколение на RS3 работи 2,5-литров редови петцилиндров бензинов турбодвигател, съчетан със седемстепенна трансмисия с два съединителя. В актуалния върхов спортен модел в гамата А3 мощността достига 400 к.с. при максимален въртящ момент от 480 Нм, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 4,1 секунди.
Версията Performance ще разполага с 450 к.с.
Новият петцилиндров агрегат естествено няма как да отстъпи в динамично отношение и ще предложи 420 к.с. и 500 Нм.Предвидена е и версия Performance с максимална мощност 450 к.с., но също както и досега, максималната скорост във всички случаи ще бъде ограничена до 250 км/ч. За сметка на това разходът на гориво и нивата на емисиите ще бъдат намалени – не на последно място благодарение на филтъра за твърди частици и водното впръскване.
Интериорът на новия Audi RS3 ще бъде обзаведен подобаващо с анатомични спортни седалки, скосен отдолу спортен волан и декоративни облицовки от алуминий. Разбира се, няма да отсъстват и многобройните RS3 емблеми.
Audi RS3 ще изпълнява ролята на флагман на новото поколение Audi A3. Малко след пазарния дебют на новата генерация на пазара ще излезе и версията S3 с четирицилиндров турбомотор с 330 к.с. Наред с RS3 във вариант Sportback, на по-късен етап ще бъде представена и версия седан на топспортиста.
Заключение
Радващо е, че модулният принцип на общата платформа MQB дава възможност за създаване и на модели като RS3 с неговия уникален петцилиндров агрегат, който инженерите на Audi са успели да приведат в съответствие със съвременните изисквания по отношение на разхода и емисиите.