Дилърите в Европа вече приемат предварителни поръчки, в шоурумовете през лятото на 2020 г.
Месец и половина след хечбека Audi A3, сега дебютира новото поколение на седана със същото име. Дължината му е увеличена с 37 мм (до 4495 мм), а широчината и височината - с 20 и 9 мм (съответно 1816 и 1425 мм). Но междуосието остава на същото ниво - 2636 мм (като последното поколение на хечбека). За сравнение размерите на седана BMW Серия 2 са 4526x1800x1420 мм, разстоянието между осите е 2670 мм. Mercedes A-класа с четири врати има същото изпълнение - 4549x1796x1446 мм с междуосие 2729 мм. Моделът от Инголщат отстъпва от основните конкуренти по отношение на дължината и междуосието, но багажният капацитет на A3 е по-голям - 425 литра в сравнение с 420 л за Mercedes и BMW.
В Германия цената за седана Audi A3 1.5 TFSI е 29 800 евро, а малко по-късно на пазара ще се появи версия с по-малко мощен двигател за 27 700 евро. За Mercedes A-класа трябва да бъдат платени 28 726 евро, а за BMW Серия 2 Gran Coupe - от 31 950 евро.
Новата система MMI сега е десет пъти по-бърза от предишната. Усъвършенстваната навигация определя маршрутите, като взема предвид трафика и алгоритмите на пътната инфраструктура, а LTE-връзката, Wi-Fi, и Android Auto с Apple CarPlay също са на разположение. Ще има приложение за смартфон, с което може да бъде отключван и заключван автомобилът и да бъде стартиран двигателят.
Седанът Audi A3 ще се продава с два двигателя със 150 к.с. - бензинов и дизелов. Агрегатът 1,5 TFSI генерира 250 Нм и е куплиран с две скоростни кутии по избор - шестстепенна механична или седемстепенна роботизирана S tronic. Във втория случай моторът се допълва от 48-волтова хибридна система, която добавя 50 Нм при ускоряване. Двигателят 2,0 TDI е забележимо с по-висок въртящ момент (360 Нм), но за партньор му е избрана седемстепенна трансмсия. Засега всички модификации са с предно задвижване, а по-късно ще бъдат добавени опции с двойно предаване и други двигатели.
Независимо от двигателя и скоростната кутия, новият седан Audi A3 с четири врати ускорява до сто за 8,4 сек и развива 232 км/ч. Дизеловата версия харчи 3,6–3,9 л/100 км в комбиниран цикъл, а бензиновата - 4,7–5,0 л. Коефициентът на въздушно съпротивление е понижен от 0,29 на 0,25.
Седанът е базиран на старата платформа MQB с окачване McPherson отпред. Отзад може да има полузависимо окачване (за двигателя с мощност 150 к.с.) или мнозвенно (в другите случаи). В допълнение към стандартното окачване за A3 е предвидено спортно окачване с намален клиренс с 15 мм, както и окачване с електронно контролирани амортисьори. В оборудването на новия модел влизат системи за автоматично спиране и предупреждение за напускане на лентата. Срещу заплащане - активен круиз контрол с функция за полуавтопилот. Дилърите в Европа вече приемат предварителни поръчки, автомобилите ще пристигнат в шоурумовете през лятото на 2020 г.