В базовото изпълнение е оборудван с 1,6 PureTech бензинов турбо двигател (225 к.с., 300 Нм)
Очакваше се флагманът на марката DS Automobiles да стане голям хечбек, наречен DS 8, но гамата бе оглавена от традиционния седан DS 9 с четири врати от сегмент D. Въпреки че е „създаден във Франция“, производството му за всички пазари ще бъде извършвано в Шенжен, в смесеното предприятие CAPSA (Changan + PSA). Продажбите ще започнат през втората половина на 2020 г. Благодарение на китайците моделът за местния пазар бе разкрит още през есента. Известно е, че новият DS има двама донори: с платформата и агрегатите той повтаря Peugeot 508L и заимства дизайнерски елементи от всъдехода DS 7 Crossback.
Радиаторната решетка DS Wings напомня на седана DS 5LS, докато „сълзите“ в дневните светлини са характерна черта на модела. DS 9 е построен върху платформата EMP2 с удължено междуосие до 2895 мм (+55). Дължина, широчина и височина - 4933 × 1855 × 1468 мм.
Дизайнерите искат да подчертаят плавността на непрекъснатите линии на гладките повърхности, така че дръжките на вратите са прибиращи се, а черният покрив контрастира с цвета на каросерията (невинаги, съдейки по снимката). Хромираните "саби" под мигачите стилистично се комбинират със "сълзите" по предницата.
В базовото изпълнение DS 9 е оборудван с 1,6 PureTech бензинов четирицилиндров турбо двигател (225 к.с., 300 Нм), осемстепенна автоматична трансмисия Aisin и задвижване на предните колела. После идва хибридната модификация E-Tense със система Hybrid4. В задвижващата система влиза същият 1,6 двигател (200 к.с.), който работи в комбинация с електродвигател (110 к.с.) в скоростната кутия и батерия с капацитет 11,9 кВтч. Резултатът е 225 к.с., 320 Нм и пробег само на ток от 40–50 км според стандарта WLTP.
Скоро гамата E-Tense ще бъде разширена благодарение на модификации с мощност от 250 и 360 к.с. Последният заедно с допълнителен електромотор ще получи задвижване на четирите колела. За всички хибриди се предвижда възстановяване на спирачната енергия и функция E-Save, което позволява да бъде съхранена енергията за в бъдеще на предварително определено ниво, ако има преминаване на „зелени зони“.
Подобен салон DS Lounge видяхме в DS 7 Crossback: в центъра има 12-инчов сензорен екран, седеминчов е диагоналът на арматурното табло. Задните седалки са оборудвани с отопление, вентилация и масаж. Тапицерията е доминирана от кожа Nappa и алкантара. Многопластовото стъкло обещава тишина, която ще бъде нарушена от аудио системата Focal Electra с 14 високоговорителя.
Активното окачване DS Active Scan Suspension, благодарение на камери и сензори, сканира пътя пред седана и подготвя алгоритъм за развитие на всяко колело. Assistant DS Drive Assist, обвързан с адаптивен круиз контрол, обещава да поддържа автомобила в лентата на движение (до 180 км/ч) и автоматично да го „извади “ от задръствания (до 30 км / ч). Инфрачервена камера в радиаторната решетка открива пешеходци, колоездачи и големи животни на разстояние до 100 м.
LED оптиката има пет режима. Функцията DS Smart Access осигурява контрол над седана от смартфона, MyDS приложението автомобилът „споделя“ с пет устройства. Разбира се, французите казват, че са създали нов показател в сегмента „по отношение на комфорт, стил, елегантност и изключителни желания“. Всички продстои.