Целта е да бъде ускорен напредъкът по пътя на дигитализацията и изкуствения интелект
Новият изпълнителен директор на Audi Маркус Дуисман (който заема и поста председател на Audi) ще продължи да реформира своя отдел за научни изследвания и разработки, като вчера получи още един пост - член на съвета на директорите, отговарящ за техническото развитие. Целта е да бъде ускорен напредъкът на марката по пътя на дигитализацията, изкуствения интелект и електрическата мобилност. Всекидневната работа на инженерите ще се координира от главния оперативен директор (кой точно, компанията все още не е посочила).
Според компанията шефът „ще ускори процесите и ще модернизира структурата на отдела за техническо развитие в критичен момент от цифрови и екологични сътресения.“ Да припомнич, че Маркус Дуисман е инженер .
През последната година и половина техническото развитие на Audi се ръководи от Ханс-Йоахим Ротенпилер, който работи в концерна Volkswagen от 1986 г., включително по различно време, отговарящ за техническото развитие на марките Volkswagen Commercial Vehicles, Skoda и Bentley. Ротенпилер напусна Audi и Volkswagen Group по собствено желание.
Реорганизацията на техническия отдел, заедно с неотдавнашния старт на високотехнологичния проект Artemis, ще помогне на Инголщат да се ръководи в обещаващи разработки в рамките на концерна. Вече казахме, че Маркус Дуисман, в допълнение към всичките си позиции, е и член на Volkswagen Group, отговарящ за изследванията и развитието на целия автомобилен гигант.
Ханс-Йоахим Ротенпилер постави основата на прехода на Audi към серийните електромобили, като се започне с e-tron. Броят на такива модели ще расте.
Тази връзка между Volkswagen и Audi ще се засили през юли или август. Тогава ще се проведе събрание на Audi, на което Volkswagen Group ще изкупи останалите 0,36% от акциите на Audi от миноритарни акционери. Сега концернът притежава 99,64% от компанията в Инголщат. Според Automotive News около 237 млн. евро ще бъдат изразходвани за това, като акциите ще бъдат изкупени обратно на цена, значително по-висока от пазарния курс (за 1,551 евро срещу 1,050 евро за акция). Това ще позволи на концерна да контролира Audi 100%. Струва си да припомним , че „четирите пръстена“ попадат в ръцете на Volkswagen през 1964 г. и тогава Volkswagen придобива 50% от компанията от гиганта Daimler-Benz. По-конкретно, покупката беше на Auto Union, включително марките DKW и Audi, а вече Auto Union по-късно се трансформира в модерната компания Audi AG.