Решено е да бъдат запазени сили и ресурси за развитието на нови кросоувъри
Назначеният наскоро председател на Съвета на директорите на BMW Group - Харалд Крюгер, заедно с директора на научните изследвания и развитието Клаус Фрьохлихом спряха работата по проекта на сравнително достъпния роудстър Z2. Според добре информирани източници мениджърите на марката са решили да запазят сили и ресурси за развитието на нови кросоувъри, чието търсене непрекъснато се разраства, а на спортните автомобили - не.
Предполагаше се, че роудстърът Z2 ще бъде построен върху модулната платформа UKL с предно предаване и ще получи широка гама от три- четирицилиндрови бензинови двигатели и (от 136 до300 к.с.), както и дизелови агрегати.
Ако въпреки всичко този компактен открит автомобил се появи на пазара, замислен първоначално някъде през 2016 г., ще струва около 25 000 -28 000 евро.
В същото време разработването в партньорство с Toyota на един друг роудстър - BMW Z5 (наследник на Z4), е в разгара си. Според плана на компанията моделът трябва да излезе между 2017 и 2020 г.
Между другото, това събитие е вторият косвен намек за предстоящо превръщане на концепцията за Mini Superleggera Vision в сериен автомобил. Първо изтекоха патентните скици на модела. Роудстърът Z2 трябва да е дълъг малко повече от четири метра и ще се конкурира със Superleggera. Истина е, че в момента няма окончателно решение за съдбата на родствения модел с емблемата на Mini. Но след отказа на роудстъра Z2 , шансовете Superleggera Vision да стане сериен нарастват.