Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новият шеф на марката Borgward обеща да върне славата й

21.05.2015 11:00

Isabella Coupe (1957-1961) с две врати е може би един от най-красивите модели на марката

Компанията Borgward Group AG обяви по време на автомобилното изложение в Женева през март тази година възраждането си след повече от половин век забвение. На 15 май бе избран председател и главен изпълнителен директор на автомобилния производител. И това е Улрих Валкер, бивш директор на Daimler за Североизточна Азия.

Улрих Валкер започва 35-годишната си кариера в индустрията като инженер. Постепенно той се издига до висши ръководни длъжности в производството, маркетинга, продуктовото планиране, управлението на качеството, продажбите, изследванията и развитието. Последната му голяма спирка по пътя му е в периода  2006-2013, тогава Валкер е отговорен за развитието на Daimler в Китай, Макао, Тайван и Корея.

През 2000-2004 Валкер е член на Управителния съвет на Mitsubishi Motor  и е отговорен за разработването на нови продукти и планиране на производството. През 2004-2006 г. той е бил президент на марката Smart и я налага в Китай и Съединените щати.

Нека да припомним накратко историята на немския производител. В периода 1919-1962 г компанията (в нейната история има няколко промени на името и сливания) произвежда леки автомобили и камиони, както и автобуси под марките Borgward, Hansa, Goliath и Lloyd. Освен това компанията проектира първия следвоенен немски хеликоптер Kolibri (1958 г.). Негов конструктор е Хенрих Фоке, един от основателите на известната фирма Focke-Wulf. Но Borgward така е не успява да пусне на конвейера вертолета Kolibri. През петдесетте години на миналия век компанията е един от най-големите производители на автомобили в Германия. Въпреки това през 1961 г. тя фалира, а година по-късно приключва окончателно дейността си.

Автомобилният производител е участвал успешно в редица състезания. Болидът Borgward Hansa 1500 RS е сниман на пистата Авус в Берлин. През 1953 г.автомобилът се нарежда на трето място в абсолютния маратон „1000 километра на Нюрбургринг” и на първо място в своя клас.

През 2008 г. внукът на основателя на компанията Карл Боргвард – Кристиан, създава в Люцерн компания наследник. Оттогава върви и подготовка за производство на нови автомобили. Първият от тях компанията Borgward ще представи през септември тази година във Франкфурт. А след това Кристиан и колегите му обещават да създават два нови модела годишно. Къде ще става производството на колите Borgvard още не е уточнено. Между другото, Кристиан Боргвард е и президент на компанията, определящ общия курс на развитието, докато върху Валкер ще падне отговорността за управлението на текущите дейности, вариращи от разработка и производство до продажбите на автомобилите.

В края на петдесетте години за компанията Borgward работят 23 000 служители. Пикът на производството е през 1959 г., когато са сглобени 104 410 автомобила,  63,5% от тях са били за износ. През януари 1961 г. 9% от всички регистрирани автомобили в Германия са били произведени от  Borgvard.

В периода 1919 – 1961г. Borgward произвежда повече от 1 милион автомобила в предприятието си в Бремен, Германия, в това число седана Borgward Hansa 1500 и купето Isabella TS coupe.

Тази година щаб-квартирата на компанията ще се премести в Щутгарт, в най-новия бизнес комплекс Citygate Building. Интересното е, че в университета в Щутгарт е учил самият Валкер. Сега той казва, че Borgward ще върне достойнството си в списъка на автомобилните производители. При това Улрих позиционира старата-нова марка като „достъпен премиум бранд”.

Коментари
comments powered by Disqus