От потомствения враг Ferrari до Уокинг – британците назначиха опитен мениджър
След като Майк Флуит напусна, Макларън прекара шест месеца в търсене на нов главен изпълнителен директор. Британският производител на спортни автомобили със седалище в Уокинг вече го намери. Михаел Лайтерс ще поеме поста от 1 юли 2022 г. 50-годишният мениджър преди това е работил за Porsche и Ferrari.
McLaren Automotive намери нов главен изпълнителен директор. Михаел Лайтерс, който има докторска степен по машинно инженерство, ще заема челната позиция от 1 юли. Това съобщи компанията в сряда (27 април 2022 г.). 50-годишният германец преди това е работил за Ferrari седем години. Лайтерс напусна италианския производител на спортни автомобили миналата година като част от мерките за преструктуриране. По това време Ferrari назначи нови хора на няколко ръководни позиции.
Сега Лайтерс е нает от марката, която често е наричана „британското Ferrari“. Съществува сериозна конкуренция между McLaren и Ferrari – както в конструирането на шосейни спортни автомобили, така и в моторните спортове (Формула 1). Лайтерс наследява Майк Флуит, чието оттегляне от борда беше обявено през октомври 2021 г. Англичанинът се присъедини към McLaren през юни 2012 г. като главен оперативен директор (COO) и стана главен изпълнителен директор (CEO) през юли 2013 г.
Сега ще има ли SUV модел на McLaren?
McLaren веднага започна да търси наследник. Междувременно неизпълнителният директор на McLaren Group Михаел Махт и изпълнителният председател Пол Уолш си поделяха задълженията. Махт отговаряше за техническите и оперативните функции, докато Уолш наблюдаваше продажбите, маркетинга и връзките с обществеността.
От юли Лайтерс ще ръководи автомобилното подразделение на McLaren с около 3000 служители. В началото най-важно за него ще бъде стабилизирането на бизнеса след спада по време на корона кризата. Неговото встъпване в длъжност съвпада с пазарната премиера на хибридния спортен модел Artura на McLaren. В нашата галения показваме снимки на автомобила.
Миналото на Лайтерс подклажда спекулациите за бъдещата посока на McLaren. Той се счита за привърженик на олекотените конструкции, което подхожда на спортните и суперспортните автомобили на традиционната британска марка. McLaren не предлага SUV модели. Лайтерс е запознат с тяхното производство като бивш директор на SUV отдела на Porsche. Във Ferrari той участва в разработването на Purosangue. Една тема определено е в дневния му ред: лектрификацията.
Заключение
С Михаел Лайтерс McLaren привлича опитен мениджър, който трябва бързо да се ориентира в новата си среда. Задачите са разнообразни: корона криза, пускане на пазара на нови автомобили, електрификация.
Текст: Андреас Хаупт
Снимки: McLaren