Според него има два важни въпроса, които стоят пред компанията и трябва да бъдат решени
Новият изпълнителен директор на Nissan Саикава Хирото, който встъпи в длъжност на 1април, в интервю за Automotive News заяви, че според него има два важни въпроса, които стоят пред компанията и трябва да бъдат решени в близко бъдеще. Това са по-татъшното развитие на компанията Mitsubishi Motors след закупуването й от алианса Renault-Nissan и ускоряване на развитието на електрическите автомобили в рамките на Nissan.
Шефът на компанията намекна, че с течение на времето можем да видим все повече и повече електромобили в различни сегменти. Един от тях може да изглежда, например, като концепта VMotion 2.0.
Що се отнася до първия основен въпрос, шефът посочи, че марката Mitsubishi трябва да разшири присъствието си на пазара в САЩ. Но относно втория Саикава разкри ценни подробности. На първо място става дума за еволюция на модела Leaf. Според него Leaf се развива бавно и резултатите не са задоволителни, след като става дума за най-масовия електрически автомобил на планетата. От началото на продажбите в края на 2010 г. до края на 2016 г. са продадени над 250 000 броя.
Днешният Nissan Leaf с батерия 30 кВт ч при цикъл EPA изминава 172 км.
Следващият Leaf още в базовото си изпълнение трябва да удвои капацитета на батерията, но и в този случай развитието няма да спре до тук.
В същото време амбициозни конкуренти, каквито са моделите Chevrolet Boltлт и Tesla Model 3, отидоха доста напред по този важен параметър – автономния пробег с едно зареждане е. За тях при американския цикъл EPA това означава 383 км (Bolt) и 346/490 км (Model 3), твърдят вътрешни източници за работата на двете версии. Вече е известно, че това изоставяне ще бъде догонено до почти нула с пускането на второто поколение на Leaf. Автомобилът, който дебютира тази година, може да работи с едно зареждане 354 км (по предварителни данни). Независимо от това Саикава смята, че това не е достатъчно. Той поставя нова задача пред подчинените си - електрически автомобил с каталожен автономен пробег от 300 мили (483 км).
Според Хирото този параметър позволява да се конкурира с други електрически автомобили, както и с конвенционални бензинови двигатели. Въпреки това шефът на компанията не уточни дали става дума за еволюция на Leaf или за нов модел. Във всеки случай този параметър за електрическите автомобили на Nissan се очаква да достигне до 2020. Разбира се, вече има електрически автомобили с по-високи показатели, но те струват много повече, отколкото Nissan Leaf. Японският електромобил е все още е относително достъпен модел.