Високоефективен кросооувър с 471 kW (640 к.с.) и настройки за пистата
Porsche завършва гамата от модели Cayenne със спортен герой: постоянно създаден за максимална производителност и управляемост, новият Cayenne Turbo GT съчетава изключителна динамика на шофиране с висока степен на всекидневна използваемост. Неговите 471 kW (640 к.с.) четирилитрови битурбо V8 осигуряват основата за превъзходни характеристики на шофиране. С 67 kW (90 к.с.) повече от Cayenne Turbo Coupé и максимален въртящ момент от 850 Нм (увеличение от 80 Нм), спринтът от 0-100 км/ч е намален до 3,3 сек (0,6 сек по-малко) и максималната скорост вече е 300 км/ч (увеличение от 14 км/ч).
С още по-спортни линии и достъпен изключително като четириместно купе, Cayenne Turbo GT се предлага с всички налични шасита, монтирани като стандарт и гуми, разработени специално за този модел. Задвижването и шасито също имат уникална конфигурация, специално настроена за Cayenne Turbo GT. Резултатът е хармонична цялостна концепция с превъзходна способност за състезателна писта. Това е доказано от тестовия пилот на Porsche Ларс Керн, който обиколи 20,832 км на Северната дъга на Нюрбургринг с Cayenne Turbo GT за време от 7: 38,9 минути, поставяйки нов официален SUV рекорд.
В сравнение с Cayenne Turbo Coupé, Turbo GT се движи с до 17 милиметра по-ниско. Въз основа на това както пасивните компоненти на шасито, така и системите за активно управление са преработени и оптимизирани за работа. Те също така разполагат със специфично калибриране, за да гарантират перфектно взаимодействие между тях. Като пример, твърдостта на трикамерното въздушно окачване е увеличена с до 15%, а характеристиките на амортисьорите на Porsche Active Suspension Management (PASM), както и прилагането на Power Steering Plus и задния мост кормилното управление също са адаптирани.
Системата за активна стабилизация против преобръщане Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) сега работи със софтуер за управление, ориентиран към ефективността. Резултатът е още по-добра стабилност на търкаляне и задържане на пътя, както и по-прецизно поведение при завиване при по-високи скорости в завои. В съответствие с това, системата Porsche Torque Vectoring позволява по-високи коефициенти на отклонение на въртящия момент. Цялостно оптимизираният преден мост също подобрява управляемостта. В сравнение с Turbo Coupé, предните му колела са с инч по-широки, а отрицателният наклон е увеличен с 0,45 градуса, за да дадат на новите 22-инчови гуми Pirelli P Zero Corsa, специално разработени за Turbo GT, по-голям контакт. Спирачните задължения се изпълняват от стандартната керамична композитна спирачна система Porsche (PCCB).
По-бързо превключващ Tiptronic S и титаниева спортна изпускателна система
В момента битурбо двигателят на Cayenne Turbo GT е най-мощният осемцилиндров агрегат на Porsche. Най-мащабните подобрения са извършени в областта на задвижването на коляновия вал, турбокомпресора, директното впръскване на горивото, индукционната система и междинния охладител. V8 на Turbo GT се различава от този на Turbo Coupé по основни елементи като коляновия вал, свързващите щанги, буталата, задвижването на ангренажната верига и торсионните амортисьори на вибрациите.
Предвид увеличаването на мощността до 471 kW (640 PS), тези компоненти са проектирани за по-високи пикови натоварвания и подобрена динамика на движение. По-бързо превключващата се осемстепенна Tiptronic S и системата Porsche Traction Management (PTM) също са модифицирани. Има и допълнително водно охлаждане за раздатъчната кутия. Стандартната спортна изпускателна система със своите централни изпускателни тръби е уникална за Cayenne Turbo GT. От средата на автомобила изпускателната система, включително задният шумозаглушител, е направена от лек и особено устойчив на топлина титан. Допълнително спестяване на тегло се постига чрез пропускането на централния шумозаглушител.
Спортно оборудване: много въглерод в екстериора, много алкантара в интериора
Предлага се по избор с лаково покритие в новия цвят Arctic Gray, Cayenne Turbo GT подчертава изключителната си атлетичност чрез изключителните характеристики на своя прогресивен дизайн. Те включват GT-специфична предна престилка с поразителна спойлерна устна и увеличени странични въздухозаборници, които създават уникален изглед отпред. Контурен карбонов покрив и черни удължения на арката на колелата, заедно с 22-инчовите джанти GT Design в Neodyme, доминират в страничния му изглед.
Въглеродните странични пластини, монтирани по дължина на спойлера на покрива, са специфични за GT, както и адаптивно разтегаемата устна на задния спойлер, която е с 25 мм по-голяма от тази, монтирана на Turbo. Това увеличава притискателната сила при максималната скорост на автомобила с до 40 килограма. Изгледът отзад е закръглен от поразителен дифузен панел, изработен от карбон.
Дебют в Turbo GT: нова информационно-развлекателна система за Cayenne
Спортният характер на Cayenne Turbo GT се подчертава от висококачественото стандартно оборудване и разширените характеристики на Алкантара в интериора му. Осемпосочните спортни седалки отпред и спортната задна седалка с две седалки са стандартни. Всеки от тях е специално за GT с перфорирани централни панели на седалките в алкантара, контрастни акценти в Neodyme или Arctic Grey и надпис „turbo GT“ върху подглавниците им. Както се очаква на спортните автомобили на Porsche, многофункционалният спортен волан разполага с жълта маркировка 12 часа. В зависимост от посочената облицовка, избраните акцентни ленти са завършени в матово черно.
С Turbo GT системата Porsche Communication Management (PCM) от следващо поколение излиза на пазара с подобрена ефективност, нов потребителски интерфейс и нова операционна логика в Cayenne. Както и преди, PCM 6.0 е напълно съвместима с Apple CarPlay, но сега също така позволява задълбочена интеграция на Apple Music и Apple Podcasts. Освен това системата за инфоразвлечения вече включва и Android Auto, което означава, че всички популярни смартфони вече могат да бъдат интегрирани.
Cayenne Turbo GT е наличен за поръчка сега и ще се появи при дилърите в средата на септември 2021 г. Цените в Германия започват от 196 078 евро с включен ДДС и оборудване за конкретната държава.