Предницата на кросоувъра защити много по-добри стойности на краш теста за пешеходци
За новaта моделна година корейският автомобилен производител подложи на мащабен ъпдейт своя кросоувър Korando. Наред с новата предница, интериорът също е обновен.
Новата предница на Ssangyong Korando впечатлява с широка, но изящна решетка, украсена с два хромирани ламели и логото Ssangyong. Тя обрамчва новооформените фарове с интегрираните в тях L-образни дневни светлини с единадесет LED звена.
Долният отвор за входящ въздух с визия на пчелна пита е заобиколен от двете страни с комбинирани мигачи и фарове за мъгла. Наред с обновения облик, предницата на Korando защити много по-добри стойности на краш теста за пешеходци.
Задната двуцветна броня също има нов дизайн, двойните накрайници на изпускателната система придават допълнителен акцент.
Нов волан и подобрено оборудване
Водачът управлява с нов мултифункционален волан, зад който е разположено новото арматурно табло с топ оборудване, където бива експонирана цялата важна информация. Нови са също така и апликациите, както и украсителните хромирани елементи на таблото.
Новият модел на Ssangyong се предлага с три освежени опции на оборудване Crystal, Quartz и Sapphire. Дори стартиращата версия, която се предлага с непроменена цена от 19 990 евро, сега е с климатик, круиз контрол, частично подгряване на предното стъкло, радио със CD / MP3 функция, шест високоговорителя и Bluetooth хендсфри система. За сигурността отговарят шест въздушни възглавници, ISOFIX подглавници, активна защита срещу преобръщане и асистент за изкачване по височини.
Нивото на оборудване Quartz, с което Korando се предлага за 24 890 евро, включва отопляеми предни седалки, сензори за светлина и дъжд и интелигентна аудиосистема със седеминчов сензорен екран, камера за задно виждане и USB / HDMI интерфейс, фарове за мъгла.
Задвижващата техника остава непроменена
Топ изпълнението Sapphire, срещу което в ценовата листа пише най-малко 27 990 евро, е оборудвано с HID фарове и навигационна система TomTom. Другите характеристики включват 18- цолови джанти с нов дизайн, електрически сгъваеми външни огледала, прагове от неръждаема стомана, кожени седалки, отопляеми предни и задни седалки и отопляем волан.
От страна на задвижването, няма промяна, Ssangyong Korando се задвижва от мощния 178 к.с., 2,2-литров турбо дизелов двигател или бензинов e-XGi200 с два литра обем и 149 к.с. За куплирането на двигателя отново има опция от 6-степенна механична или 6-степенна автоматична трансмисия. Ssangyong Korando се предлага по избор с предно или със задвижване на всички колела. Тук също няма промяна.
Ssangyong Korando на тест драйв
На датата на теста гордо ни очакваше Korando с дизелов двигател. По-слабият бензинов е в листата само за аскети, защото той ще се поти с наистина доста тежкия SUV (в пълно снаряжение тежи около 1,8 тона). 2,2- литровият с почти 180 к.с. се нарежда добре в сегмента на компактните корейци. Четирицилиндровият мотор реагира спонтанно на командата на педала на газта и бързо го ускорява. Той разчита преди всичко на въртящия момент, в "спортен" режим с високи обороти това не е неговата природа. С изключение на скоростта на аутобана, където леко пори въздуха.
Шестстепенната автоматична трансмисия, която е инсталирана в тестовия автомобил, може да бъде похвалена, тя си върши работата усърдно и деликатно. Невероятно, тя позволява ръчна намеса, отляво на скоростния лост има интегриран малък превключвател на скоростния лост, който изпраща съответните команди към скоростната кутия. Иначе Korando е лесен за управление с изключение на невидимия скрит ключ вляво на волана (включително за блокиране на всички колела и ESP).
Все пак, това се дължи и на липсата на много по-модерната техника, която е достъпна в другите компактни SUV. Също и системите за подпомагане, се очаква да бъдат при наследника. Инфотейнмънт системата на TomTom с навигационната система е единственият спомен от 2017. Въпреки това тя също си има своя чар, дори и да не разпознава напълно всеки новопоявяващ се пътен знак и да не подпомага за мъртвия ъгъл, но пък темпоматът работи здраво, никакъв радар не може да се изплъзне.
Също и шасито е малко като изостанало от нововъведенията. То реагира доста твърдо, като, че ли се движи по калдъръм, това е изтощително. Управлението в средно положение реагира като безпомощно, едва при по-сериозни криви на завоите започваш да го усещаш. Korando е добър за семеен автомобил, когато наследниците не са влезли в пубертета. Задната седалка е монтирана твърде ниско, мястото за краката е твърде малко и линията на покрива е твърде ниска.