По данни на британските медии ще се продава на цена от близо 65 хил. лири
Представители на възродената компания TVR разпространиха видео на проекта «Прераждане». Това е тийзър на съвършено нов модел, който демонстрира именно как ще изглеждат новите модели на марка. По данни на британски медии автомобилът ще получи историческото име Griffith и ще се продава на цена от не по-малко 65 хил. британски паунда.
Първите изображения на новия модел, както и външните очертания, много напомнят на класическите автомобили на бранда. Ако се съди по официалния тийзър на TVR, британските стилисти действително са успели да съхранят този ретро стил. Както заяви сегашният собственик на марката Лес Едуард, паралелно с разработването на купето инженерите на компанията работят и над открита версия на новия Griffith, който ще бъде представен по-късно.
По предварителни данни автомобилът ще бъде оборудван с бензинов мотор V8 Cosworth с мощност от 450 до 500 конски сили. Агрегатът ще работи в тандем с механична предавателна кутия и може да ускори колата до «сто» за не по-повече от 4 секунди. Моделът ще бъде произведен с широко използване на леки материали и карбон и ще тежи не повече от 1200 килограма.
Известно е, че възраждането на британската компания TVR бе обявено през миналата година. През март стана известно, че новият завод на компанията ще бъде построен в Уелс, недалеч от състезателната писта Circuit of Wales. Според добре запознати предприятието ще бъде открито през 2018 г. В следващите пет години в проекта ще бъдат вложени около 30 млн. паунда. Компанията TVR обещава да създаде в региона 150 нови работни места.
В последно време компанията TVR се занимава основно с производство на резервни части за предишните си модели. Тя е основана още в 1946 г. от инженер Тревър Уилкинсън, който дава името си на фирмата с първите0 букви на трите му имена - TVR. През годините на пазара са представени около 40 модела. Компанията са справя с финансови трудности в различни периоди - 1965, 1980 и 2003 г., като при всяка от тази криза са появява и нов собственик.
Руският бизнесмен Николай Смоленский, който купи компанията през 2004 г., успя да я продаде и да я купи отново, но въпреки това се отказа от TVR през 2013 г. Производството на последния сериен модел - купето TVR Sagaris (V8 4,0, 380 к.с.), бе спряно още през 2006 г., а негов наследник до този момент не се е появил.